huur contract 9 jaar

cadbe
Topic Starter

huur contract 9 jaar

#1 , 15 jul 2017 00:59

Ik huur een huis en het contract welke is ingegaan op 15/10/2014 voor een duur van 9 jaren.
Ik zou willen opzeggen en heb een opzegtermijn van 3 maanden.
Nu is er ook de eerste 3 jaren een degressieve verbrekingsvergoeding te betalen.

Mijn vraag als ik nu zou opzeggen moet ik dan nog een verbrekingsvergoeding betalen ?

Moet ik dan wachten om het huidig huis na 15 Oktober te verlaten of kan ik ook vroeger
weggaan. Ik geloof als mijn huisbaas bvb. op 1 september al andere huurders heeft
gevonden dat hij dan de huur niet dubbel kan innen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jul 2017 09:09

Ik geloof als mijn huisbaas bvb. op 1 september al andere huurders heeft
gevonden dat hij dan de huur niet dubbel kan innen ?
Vanaf 16 oktober 2017 kan jij zorgeloos vertrekken. Indien vroeger vertrokken en de verhuurder heeft al een huurder, zal je toch nog de verbrekingsvergoeding moeten betalen. In dit geval dus 1 maand huur. Een verbrekingsvergoeding is geen huur, en dient om de kosten voor de herverhuring te dekken.
Indien uw huurovereenkomst niet zou geregistreerd zijn, mag je vroeger vertrekken en zonder vergoeding.

bosprocureur

#3 , 15 jul 2017 09:20

Hebt u al opgezegd? Het is vandaag 15 juli.

Opzeg duurt normaal drie maand, en neemt aanvang op de eerste dag van de maand volgend op de opzeg.

Met ingangsdatum 1 september 2017 zou u dus sowieso "vastzitten" tot eind oktober, tenminste als we de huurwet stipt volgen. Zonder verbrekingsvergoeding wel te verstaaan.

Als u iets anders kan overeenkomen met de verhuurder, bv het huis vrijgeven op 1 september, zoals gezegd, à la bonheur!

Ik zou zeggen (zoals Mava105 aanraadt) check eens discreet of uw contract geregistreerd is, en indien niet, geef de opzeg voor een datum die u zelf kiest, ook zonder wederbeleggingsvergoeding.

Eens uw opzeg gegeven, kan de huisbaas desnoods nog registreren wat hij wil, het heeft geen invloed meer.

Reclame

bosprocureur

#4 , 15 jul 2017 19:44

Met ingangsdatum 1 september 2017 zou u dus sowieso "vastzitten" tot eind oktober, tenminste als we de huurwet stipt volgen. Zonder verbrekingsvergoeding wel te verstaan.

:oops: moet natuurlijk ingangsdatum 1 augustus zijn, als u in de komende dagen opzegt.

Terug naar “Huren”