Haard beschadigd..door huurder

smart
Topic Starter

Haard beschadigd..door huurder

#1 , 25 jul 2017 06:32

Huurder woont sedert 01/01/2017 in huurpand. HO van 1 jaar, kan ik eventueel stoppen of verlengen. Tijdens de winter heeft hij nogal hevig gestookt met houtblokken in de haard. Op de pl beschrijving is te zien dat de haard intact is en dat een sierplaat de haard afsluit. Maar door te hevige vuur, te grote blokken....is de bovenzijde van de buitenwand los en zelfs hier en daar stuk en is een stuk bovenplaat weg??
Mijn vraag?
Moet ik mijn verzekering aanspreken? Dient de huurder zijn verzekering aan te spreken?
Ik heb duidelijke foto's met de situatie vooraf.
Graag uw mening en advies. Dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2017 08:58

Huurder stuk gedaan, huurder betalen. Daar komt uw verzekering niet in tussen. Je kan de herstelling of vergoeding maar vragen op het einde van de huurovereenkomst.

sloeberken

#3 , 25 jul 2017 09:14

Als je het 1 jarig huurcontract wil beeindigen minstens 3 maand voor eind contract, de niet verlenging betekenen met een AS aan u huurder.
Eveneens als je het wil verlengen met 1 of 2 jaar, zo niet word het een 9 jarig contract.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

smart
Topic Starter

#4 , 25 jul 2017 09:56

Sloeberken,
Kan ik ook verlengen met 6...maanden?

sloeberken

#5 , 25 jul 2017 10:25

Dat kan zeker, zolang het huurcontract korte duur niet boven de 3 jaar gaat en het maar 1 maal verlengd word.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”