#8 , 26 jul 2017 09:11
Ik denk dat het in ieders -en vooral dat van uw partner en de verhuurder- belang is om onderling tot een akkoord te komen. Indien een situatie mocht ontstaan waarin u opzeg geeft, uw ex absoluut wil blijven wonen maar de verhuurder daarmee niet akkoord is (in de hypothese dat hoofdelijkheid en ondeelbaarheid werden bedongen) dan kan dat interessant leesvoer opleveren voor juristen, minder voor de betrokkenen.
Indien het inkomen van uw ex voldoende hoog en de verstandhouding goed is zou de verhuurder in principe geen problemen mogen hebben met een aanpassing. Let wel, de opmerking over de registratie in de post hierboven is pertinent, u zal dus dienen te bepalen welke strategie de beste is. Indien u enkel naar zichzelf kijkt: prompt aangetekend opzeggen en uw vriend en de verhuurder hun eigen boontjes laten doppen.
Ik ben persoonlijk geen voorstander van 'oplossingen' die erop neerkomen op de overeenkomst te blijven staan als huurder maar door een akkoord tussen u en uw ex te verklaren dat hij al de kosten zal dragen. Daar komen geregeld zware problemen van, niemand weet wat de toekomst brengt.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.