oude duiventil nieuwe normen (verjaring)

deblauwe
Topic Starter

oude duiventil nieuwe normen (verjaring)

#1 , 14 feb 2009 18:39

Een buur heeft een duiventil uit de jaren 70 met bouwvergunning.
Tot voor kort was de grond naast zijn tuin een weide en nu is deze verkaveld. Op deze verkaveling woon ik.

Deze duiventil is zeker 5m hoog en 10 meter breed en verhindert het zicht naar achteren en werpt 's morgens een grote schaduw in de tuin.

Deze afmetingen(hoogte en oppervlakte) stemmen niet overeen met de huidige bouwvoorschriften voor een duiventil.

Kan ik verkrijgen dat deze duiventil naar de hedendaagse normen worden aangepast of is deze eventuele bouwovertreding al verjaart en is er niks meer aan te doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 14 feb 2009 19:28

Zou het kunnen de maximum straf 5 jaar gevangenis is (was) voor een illegale duiventil?

In dat geval kan je via de strafrechter je gelijk gaan halen.

Beter, veel beter lijkt me naar de griffie van de vrederechter stappen en daar een poging tot verzoening vragen

Dat kan zonder advocaten en is geheel kosteloos

RR

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 feb 2009 10:43

Als die duiventil indertijd met bouwvergunning is geplaatst dan staat deze wettig.

Reclame

Terug naar “Archief”