Internet via verhuurder

Robinnn
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Internet via verhuurder

#1 , 09 sep 2017 14:50

Wij betalen maandelijks voor internet aan onze verhuurder, dit staat in het contract. Nu door redenen hebben we de laatste 3 maanden geen huur kunnen betalen. Nu kan 2 van de 3 maanden betalen, dus in principe staan we nog maar 1 maand achter, maar het probleem is dat onze verhuurder het internet voor ons heeft afgesloten, mag hij dit nog als ik 2 maanden van de 3 betaal? Want dan staan we nog maar 1 maand achter.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 09 sep 2017 15:00

Dat mag de verhuurder zeker, u komt u contractuele verplichtingen niet na.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur

#3 , 09 sep 2017 16:55

ho maar !

Als dat deel uitmaakt van het huurcontract zou ik er niet zo zeker van zijn dat de verhuurder internet mag afsluiten voor de huurder.

Reclame

asperger

#4 , 09 sep 2017 17:13

De huur niet betalen mag ook niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Blaatpraat

#5 , 09 sep 2017 18:00

Wel, enerzijds is het inderdaad niet toegelaten om de huur niet te betalen, toch niet zonder akkoord van de verhuurder.
Anderzijds is het niet toegelaten dat de verhuurder voor rechter speelt, en zelf sancties oplegt (internet afsluiten).
Behalve het feit dat ik zwaar twijfel of een verhuurder wel zomaar internet mag doorverhuren (hier zijn strenge regels over, en dit wordt er in 2018 niet beter op), is de hamvraag hier: maakt het internet deel uit van uw huurcontract?

Indien wel, dan is dit een integraal recht verbonden aan de huur, en kan dit op hetzelfde niveau geplaatst worden als dat de verhuurder uw sloten plotseling zou veranderen.

asperger

#6 , 09 sep 2017 18:03

't Zal een gemeubeld studiootje zijn of een tweede (gemeubeld) verblijf.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken

#7 , 09 sep 2017 18:31

De Exceptio Non Adimpleti Contractus is een opschortingsrecht waarbij een der partijen bij een overeenkomst, het recht heeft zijn deel van de verplichtingen op te schorten als de andere partij in gebreke blijft.
Dit recht is alleen van toepassing op de wederkerige overeenkomsten en is gegrond op de artikelen 1131 en 1134.
Doel van de opschorting is om de andere partij te dwingen om ook zijn verplichtingen na te komen.

Cass. 6 maart 1986, A.C. 1985-86, nr. 432; 15 juni 1981, A.C. 1980-81, nr. 592:

de exceptie van niet-uitvoering kan slechts worden opgeworpen wanneer er sprake is van een ernstige tekortkoming aan de hoofdverplichtingen van de
overeenkomst.

mava105

#8 , 09 sep 2017 20:22

Mag een internetsignaal wel doorverkocht worden?

KJ86

#9 , 09 sep 2017 22:30

Verkopen is een groot woord, internet delen zou ik het noemen. De meeste providers bieden een formule die het toelaat om meerdere computers aan te sluiten op het abonnement.
Internet delen is dus geen probleem.

Voor het antwoord op de vraag van TS, sluit ik mij aan bij sloeberken.

sloeberken

#10 , 09 sep 2017 23:00

Mag een internetsignaal wel doorverkocht worden?
In bijna alle studenten koten is dit het geval.

Terug naar “Huren”