M'n verhuurder heeft vorige week de septische put laten legen en was hier niet van op de hoogte gebracht. Nu kreeg ik vandaag de factuur in m'n brievenbus en was eerlijk gezegd wat verrast dat ik hier voor moest opdraaien. Na wat het internet af te schuimen, is dit in eerste instantie een kost voor de verhuurder, maar daarna m'n huurcontract erbij gehaald en staat helaas wel bij de kosten voor de huurder. Dus daar heb ik waarschijnlijk geen poot om op te staan.
De septische put wordt gebruikt door 2 woningen. Bij het legen zijn er blijkbaar veel vochtige doekjes gevonden. Wij gebruiken die zelf niet, maar dat kunnen we waarschijnlijk moeilijk bewijzen. Maar juist daarom dat ik het zo onfair vind dat wij hier ook voor moeten opdraaien. En daarbij is de factuur gedeeld door het aantal bewoners waardoor wij 2/3 van de factuur moeten betalen en de schuldige slechts 1/3 (of mogelijks vorige huurders de echte schuldigen zijn en zij niets meer moeten betalen). Is er nog iets dat wij kunnen doen om deze factuur niet te betalen of slechts 1/2 moeten betalen?