even kort schetsen:
mijn vriend en zijn ex hadden een kleine 3 jaar een relatie.
zij was gestopt met de pil zonder hem ervan op de hoogte te brengen.
ze wou hun relatie redden met een kind.
toen ze 3 maanden zwanger was zijn ze uiteen gegaan.
hij is altijd blijven meegaan naar de gyne en was erbij met de bevalling. heeft alle kosten van de kaartjes, doopsuiker e.d. zelf gedragen.
nu is er door de jeugdrechtbank een vonnis dat hij iedere woensdagmiddag en om de 14 dagen (niet bepaald welke weken) de zaterdagmiddag van 14u-18u zijn zoontje bij hem mag hebben.
het is nu bijna 3 maanden geleden dat hij zijn zoontje nog eens heeft meegekregen!
of ze doet gewoon niet open en als je wegrijdt zie je hen (ze woont nu in bij d'r moeder) door het raam kijken. of ze doet open en begint ruzie te maken. of ze zegt dat het zijn dag niet is (zaterdagen). of ze laat al op voorhand weten dat hun zoontje ziek is.
We zien echter nooit briefjes omdat ze een dokter heeft die een briefje schrijft à la 'niet buiten mag als het koud, mistig of regenweer is. We wonen dus wel in België en het is hier altijd wel zo'n weer!
We gaan wel elke keer een klacht indienen bij de politie maar die zeggen al dat het vonnis niet duidelijk is wat betreft welke zaterdagmiddagen, als ze dan toch schrijven komt zij gewoon met haar briefje aan!
Kan hier echt helemaal niks tegen gedaan worden?
De dokter heeft tegen mijn vriend al gezegd dat hun zoontje wel terug buitenmag en eigenlijk... het is van bij haar aan de deur tot in een warme auto en dan terug naar binnen onmiddellijk...
Kan iemand mij wat raad geven?