Geachte lezer,
In een rechtzaak die ik heb aangespannen tegen een garagist, heeft de aangestelde gerechtsdeskundige op 26 december 2007 zijn eindverslag officiëel ondertekend en ingeleverd.
Dit verslag werd echter niet aangetekend verstuurd naar mij als eiser, maar heeft blijkbaar een lange omweg gemaakt via mijn advocaat om op 4 februari 2008 in mijn bus te belanden i.v.m. eventuele opmerkingen.
De belangrijkste opmerking was dat het dossier niet mocht afgesloten worden tot na overdracht van het voertuig omwille van de technische keuring en andere keuringen die nog zouden volgen.
En er waren inderdaad problemen met de keuringen achteraf, maar wat is nu gebleken :
- enerzijds beweert de tegenpartij dat ik zelf bijkomende gebreken aan het voertuig heb aangebracht en dat alleen de staat zoals beschreven in het officiële verslag voor de rechtbank van toepassing is
- anderzijds wil de gerechtsdeskundige geen punten meer behandelen omdat ( - ik citeer - ) " zijn opdracht van de rechtbank ten einde is gelopen na het verstrijken van de termijn der opmerkingen ! "
Sindsdien verkeert mijn dossier in een soort van juridische impasse, waarvoor blijkbaar geen pasklare oplossing bestaat om er op bevredigende wijze uit te komen.
Mijn vraag:
Wat is hier fout gegaan of wie is hier in de fout gegaan : de gerechtsdeskundige of mijn advocaat ?
Dank u voor de antwoorden.