Huis verlaten met kind?

Emmajonah
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huis verlaten met kind?

#1 , 21 okt 2017 17:40

Beste,

(Ex) partner en ik gaan uit elkaar. Wij wonen (feitelijk) samen in zijn huis en hebben samen een kind.
Omdat de situatie hier niet leefbaar is, wil ik graag zo snel mogelijk vertrekken. Ex doet echter heel erg moeilijk als het gaat om iets op papier zetten voor ons kind. Wat kan ik doen, waar kan ik terecht om op een correcte manier te vertrekken met het belang van kind voorop? We willen co-ouderschap, heb ik niks op tegen maar toch bang om zonder enige overeenkomst kind hier te laten of mee te nemen.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 21 okt 2017 17:59

Als het snel moet gaan, kan je bij de politie een meldingsblad laten maken: dat is dan een officieel document waarmee je intenties en stappen kan bevestigen. Laat weten dat je op X datum de woonst wil verlaten omdat de relatie ten einde is. Dat je jullie gezamenlijke kind meeneemt, maar het omgangsrecht van de de vader absoluut wil respecteren. Dat de omgangsregeling voorlopig nog niet afgesproken is omdat de vader hierover momenteel geen afspraken wil maken. Met dit meldingsbled ban je ingedekt tegen mogelijke beschuldigingen van welke aard dan ook. Stuur bij je vertrek meteen ook een mail naar de vader met je intenties: dat je openstaat om de omgangsregeling van jullie kind zo snel mogelijk te bespreken.

Franciscus

#3 , 21 okt 2017 18:34

Via politie kan u ook naar een vluchthuis en van daar naar een eigen adres dat ook nog eens afgeschermd kan worden in het Rijksregister.

Reclame

laryge

#4 , 22 okt 2017 10:53

Dat klopt allemaal, maar het is tamelijk drastisch en zorgt mogelijk voor een enorme escalatie. Actie (van jou) zal reactie (van hem) uitlokken.
Een alternatief is om bij een bemiddelaar langs te gaan en samen iets op papier te zetten. Op die manier wordt het makkelijker om als ouders te blijven samenwerken.

eylis

#5 , 22 okt 2017 11:27

laryge: poster geeft aan dat de situatie onleefbaar is en vraagt hoe ze op een wettelijk correcte manier de woning kan verlaten. Met de omschrijving die ze geeft kunnen we haar best de informatie geven die daarvoor nodig is: namelijk welke stappen ze moet ondernemen om het huis te kunnen verlaten op een correcte manier.....

Terug naar “Echtscheiding”