Brief deurwaarder betreffende huurgelden van 8j geleden, verjaard of niet?

Ronny-g
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Brief deurwaarder betreffende huurgelden van 8j geleden, verjaard of niet?

#1 , 24 okt 2017 16:42

Ik plaats dit even op het forum om wat advies in te winnen omdat ik er zelf niet goed aan uit kan.

In september 2008 had ik een studio gehuurd, na 3 maanden ben ik daar vetrokken omdat ik niet overeenkwam met de verhuurder.
Heb de sleutel in de bus gestoken en heb hem gecontacteerd en gezegd dat ik daar weg ben.
Daarna ben ik voor enkele jaren naar het buitenland vertrokken en ben ambtelijk geschrapt geweest.
Nu 8 jaar later krijg ik ineens een brief van een deurwaarder dat ik €4500,- aan achterstallige huur en bijkomende kosten moet betalen.

Ik heb de voorbije jaren hiervan niets gehoord, geen enkel brief gehad, niet voor de vrederechter geweest... eigenlijk wist ik van niets tot nu de brief van de deurwaarder.
Lees op diverse fora dat zulke zaken verjaren na 5 jaar.

Heb contact opgenomen met hen en ze zeiden me dat het pas eind 2019 verjaard.
Wat kan ik het beste doen?
Ben ik echt wel verplicht om te betalen?

Alvast bedankt voor het antwoorden van mijn vragen.
Mvg Ronny

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 24 okt 2017 17:28

Wat voor type huurcontract had u?
U was AACB ..hoe had de verhuurder u moeten bereiken?
Wanneer bent u terug ingeschreven geweest in BE?
Deurwaarder heeft die een vonnis?

Ronny-g
Topic Starter

#3 , 24 okt 2017 17:36

Mijn huurcontract was voor 1 jaar.
Er is een jammer genoeg idd een vonnis.
Ben nu reeds 2.5 jaar terug in Belgie ingeschreven.

Ziehier een foto van de gedetailleerde afrekening.

Afbeelding

Reclame

scorpioen

#4 , 24 okt 2017 17:53

De verjaringstermijn voor het vonnis is 10 jaar.
Vonnis werd betekend in 2009. Wat u nog kan doen is onderzoeken of die betekening rechtsgeldig is. Vermoedelijk werd er betekend aan de procureur des Konings omdat u ambtshalve geschrapt was, en dan is de betekening rechtsgeldig, tenzij de tegenpartij toch zou geweten hebben waar u verbleef.
Dat u van die zaak niets vernomen hebt, en nu met een vonnis zit waartegen vermoedelijk niets meer te ondernemen valt, is het gevolg van het feit dat u geen officiële woonplaats had.

Franciscus

#5 , 24 okt 2017 17:58

U hebt een niet correcte wijze opgezegd ... of beter u vent gewoon weggegaan sleutel in de bus steken is niet de manier.
U zal inderdaad de rest van de periode nog moeten betalen dat is dus tot september 2009. 2009 einddatum idd 2019 en dit zonder stuiting of schorsingstermijnen.
Gezien vonnis valt u nu onder een gerechtelijke regeling en niet meer onder de contractuele.
Dus u bent tot stel 2015 niet in BE geweest ...e u vindt het nu raar dat u nu pas een GDW aan de deur krijgt.
De intresten zijn ook de gerechtelijke intresten en die liggen iets hoger dan de gewone.
Als u nu een adres hebt - dus een domicilie kan het zijn dat er nog zaken boven water komen via een GDW of via politie.

Zie ook uitleg van @scorpioen.

Ronny-g
Topic Starter

#6 , 24 okt 2017 22:18

@scorpioen
@Franciscus
Bedankt voor jullie antwoord.
Mvg Ronny

Terug naar “Huren”