Geen erfgenamen

antsp45
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Geen erfgenamen

#1 , 25 okt 2017 20:57

Een Belgische man is eigenaar van een huis in Spanje, maar overleed 28 jaar geleden.
Van de veronderstelling uitgaan dat er geen erfgenamen zijn.
Ik moet kunnen aantonen in Spanje dat er geen erfgenamen zijn en dat het huis dus eigendom wordt van de Spaanse Staat.
Zodat deze het op zijn beurt kan verkopen.
Welk document dien ik in het bezit te hebben ( te ontvangen van een Belgische Notaris) om dit te kunnen aantonen in Spanje.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 25 okt 2017 21:01

Waarom zou u die last op u MOETEN nemen?
Aangezien er geen erfgenamen zijn bent u er toch ook geen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

antsp45
Topic Starter

#3 , 25 okt 2017 21:05

Dat is niet mijn vraag, dit is geen last. Ik heb belangstelling in dit huis!

Reclame

asperger

#4 , 25 okt 2017 21:14

In welk land was die man gedomicilieerd toen hij overleed?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

antsp45
Topic Starter

#5 , 25 okt 2017 21:44

in België.

asperger

#6 , 25 okt 2017 22:19

Dan is de erfenis opengevallen in België en is het Belgische erfrecht van toepassing. Indien er geen enkele erfgenaam was dan zal de Belgische Staat uiteindelijk eigenaar worden van dat huis in Spanje. Niet de Spaanse Staat.

Terug naar “Echtscheiding”