verhuurder verbreekt contract alvorens start huurcontract

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: verhuurder verbreekt contract alvorens start huurcontract

#31 , 27 okt 2017 22:24

Er is een datum van tekenen contract gekend.... nl zeker het eerste bericht dat u hebt teruggekregen van immo en of eigenaar.
Door het feit dat er is gecommuniceerd geeft men toe dat er een contract is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#32 , 28 okt 2017 13:13

Doe maar 9 maand, zodat het in de rechtszaal teruggebracht kan worden naar 3 maand.
Vraag nu 3 maand, en de kans zit er in dat je niets zal krijgen.

Waar haal ik 9 maand? Dat is hetgeen verhuurders moeten betalen bij een opzeg van een contract lange duur. Niet van toepassing hier, maar u kunt uitleggen dat u het zo gecorreleerd hebt.

Weet immers dat als de situatie omgekeerd zou zijn, de verhuurder u het volledige contract zou laten betalen (cf andere topics hier), 12 maanden dus.
9 maanden is dus een stuk toegeeflijker mijns inziens.

sloeberken

#33 , 28 okt 2017 13:39

Meer dan 3 maal zoveel vragen dan je schade hebt geleden, dat werkt als een rode lap bij de vrederechter.
Bij dergelijke hoge schadevergoedingen zal vrederechter het bewijs van die hoge schadevergoeding eisen.
Met als gevolg dat de eis zal afgewezen worden.
9 maand schadevergoeding staat nergens in de huurwet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Blaatpraat

#34 , 28 okt 2017 17:23

9 maand schadevergoeding staat nergens in de huurwet.
Waar haal ik 9 maand? Dat is hetgeen verhuurders moeten betalen bij een opzeg van een contract lange duur. Niet van toepassing hier, maar u kunt uitleggen dat u het zo gecorreleerd hebt.
Sloeberken, even de huurwet lezen dus:
Huurwet Art 3 § 4 stelt de vergoeding van 9 maand bij opzeg na 3 jaar.
We kunnen correleren dat het hier een opzeg zonder motief betreft, waardoor we de vergoeding die de wet stelt bij dit soort opzeggingen bij een contract van lange duur willen opeisen.

Daarnaast, lees wat ik zei: in omgekeerde richting bedraagt de schadevergoeding 12 maanden.
Op basis van artikel 24 van de grondwet zou TS dus ook 12 maanden moeten eisen van de verhuurder in deze.
Dit zelfs zonder enige schadeverlies.

sloeberken

#35 , 28 okt 2017 19:31

Mij maakt het niet uit hoeveel maanden huur schadevergoeding TS vraagt Blaatpraat.
Ik heb mijn mening gegeven en is aan TS wat hij ermee doet, maar een vrederechter spreekt recht en geeft geen geschenkjes.
Zou TS al huurwaarborg en maand huur betaald hebben?

gillesvo
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#36 , 29 okt 2017 18:04

Mij maakt het niet uit hoeveel maanden huur schadevergoeding TS vraagt Blaatpraat.
Ik heb mijn mening gegeven en is aan TS wat hij ermee doet, maar een vrederechter spreekt recht en geeft geen geschenkjes.
Ik heb nog geen huurwaarborg / maand huur betaald omdat ik dit volgens de verhuurder moest doen als de plaatsbeschrijving gedaan was

sloeberken

#37 , 29 okt 2017 22:52

Ik heb nog geen huurwaarborg / maand huur betaald omdat ik dit volgens de verhuurder moest doen als de plaatsbeschrijving gedaan was
Die vraag had ik gesteld omdat een collega het volgende beweerde.
Huurwet Art 3 § 4 stelt de vergoeding van 9 maand bij opzeg na 3 jaar.
Zolang het huurcontract niet aanvangt en geen huurwaarborg of huur is betaald, is Art 3 § 4 niet van toepassing.

Terug naar “Huren”