Hallo,
Mijn grootouders verhuren een huis aan hun kleinzoon (mijn broer, alias Rik). Sinds 1.5 maand is er een vriendin (alias Nikky) van hem bij komen wonen met 2 jonge kinderen. Zij woont op de 1ste verdieping met een gemeenschappelijke achterinkom, Rik woont op het gelijkvloers. De eerste verdieping heeft wel een eigen keuken en badkamer ed, maar het huis is geen officiële tweewoonst.
Nikky heeft een relatie met een man die in het midden van een scheiding zit (door haar) en momenteel wil hij rust. Uit medelijden heeft mijn broer haar in huis genomen omdat ze maar deeltijds werkt en amper geld verdient. Ze had geen ander onderdak want bij haar moeder was geen plaats.
Sinds een 3 à 4 tal weken is hij wel bijna continu ook daar maar toch blijft terug verhuizen naar haar vriend geen optie.
Mijn grootouders waren hiervan niet op de hoogte en zijn furieus nu. Ze hebben een overeenkomst opgesteld (niet geregistreerd uiteraard) waarin staat dat Nikky er NIET gedomicilieerd mag staan en €200 per maand dient te betalen. Tegen ten laatste eind december moet ze een andere oplossing gevonden hebben en verhuisd zijn. Tot op heden is er nog niets betaald van huur. Dit contract is nu 1 week opgesteld en opeens spreekt ze dat er plaats is bij haar moeder en ze daar gaat wonen. We kennen haar al langer dan vandaag en weten dat dit niet gaat gebeuren.
Nu heeft mijn broer intussen een vriendin (alias Peggy) die geregeld met haar kinderen blijft slapen en nu maakt zij zich zorgen over deze situatie. Ze word uitgescholden door Nikky en als babysit gebruikt te pas en te onpas voor haar 2 kinderen.
Maar vandaag is er een aangetekende zending toegekomen op naam van Nikky en Peggy heeft deze afgetekend voordat ze goed en wel besefte dat dit voor Nikky bedoeld was en niet voor Rik. Is het überhaupt wel mogelijk om een aangetekende zending te ontvangen op een adres waar je niet gedomicilieerd staat???
Na dit gebeuren en ondankbaar gedrag van Nikky tegenover Rik, Peggy en henzelf, willen mijn grootouders haar zo snel mogelijk uit het huis. Hoe kan dit op een juridisch wettelijke manier gebeuren als ze er intussen toch gedomicilieerd staat. En indien niet?
Gewoon de sloten veranderen en haar spullen buiten zetten is spijtig genoeg niet correct, maar dit word een verleidelijk alternatief ...
Kunnen jullie me helpen??
Lisa,
zus van Rik