verhuurder snoeid boom

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: verhuurder snoeid boom

#16 , 23 nov 2017 11:56

Yep, I stand corrected. TS had zijn toestemming moeten geven voor het snoeien. Maar wat is hij van plan om te doen? Naar de vrederechter stappen? Als de buur vertelt dat hij pogingen gedaan heeft om de TS te overhalen de boom te laten snoeien, maar dat niets uitgeholpen heeft, zal de uitspraak van de vrederechter waarschijnlijk zijn "Kijk, beste buur. Je had dit in principe niet mogen doen, maar bon. En kijk, beste TS, in het vervolg zorg je dat je met uw buur communiceert of dat je zelf zorgt dat de takken niet over de scheiding komen, dan hadden jullie hier beiden niet moeten staan."

Misschien moet de TS dus eens vertellen wat nu zijn probleem is? Iemand heeft (deels) voor hem gedaan, wat hij eigenlijk zelf had moeten doen. Wat is hij nu van plan? Om naar de vrederechter te stappen hiervoor? Indien ja, wat gaat hij eisen? Dat de buur de takken er weer aan plakt? Dat hij "schadevergoeding" betaalt? Ik vrees dat de TS van een kale reis zal thuiskomen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#17 , 23 nov 2017 12:08

Yep, I stand corrected. TS had zijn toestemming moeten geven voor het snoeien. .......
Is het werkelijk TS (als huurder dus) die zijn toestemming moet geven?

Ik dacht, en lees hierboven overal, dat de eigenaar moet toestemmen.

En gezien de eigenaar "in het complot zit" , ging ik er maar van uit dat hij zijn akkoord gegeven had. Niet aan de huurder, maar aan de buurman-snoeier.

sloeberken

#18 , 23 nov 2017 12:24

Wie ook de boom heeft gesnoeid hij/zij had toestemming moeten vragen aan de huurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#19 , 23 nov 2017 13:24

Yep, I stand corrected. TS had zijn toestemming moeten geven voor het snoeien. .......
Is het werkelijk TS (als huurder dus) die zijn toestemming moet geven?

Ik dacht, en lees hierboven overal, dat de eigenaar moet toestemmen.

En gezien de eigenaar "in het complot zit" , ging ik er maar van uit dat hij zijn akkoord gegeven had. Niet aan de huurder, maar aan de buurman-snoeier.
Ook een goed punt.

Maar los daarvan: wat wil de TS bereiken? Welk "advies" verwacht hij van ons? Het enige dat ik persoonlijk zou zeggen is: "Waarom ben je niet met de buur en / of eigenaar overeengekomen om die boom te (laten) snoeien? Want er mogen sowieso geen taken overhangen, dus dat snoeien had sowieso moeten gebeuren. Ofwel door jezelf, ofwel door de buurman (nadat jij je toestemming had gegeven)."

Dus in het kort: Moesten die takken weg? Jazeker! Moch de buurman dit zelf doen? Laten we dit even in het midden houden, afhankelijk van of het nu de huurder of de eigenaar is die de toestemming moet geven. Belangrijkste vraag is: wat wil de TS nu bereiken?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”