duurtijd uitspraak hof van beroep Gent

rammelke
Topic Starter

duurtijd uitspraak hof van beroep Gent

#1 , 12 mar 2009 16:45

Mijn zaak werd ingeleid en komt nu voor het Hof van Beroep in Gent , het gaat om een beroep tegen een vonnis van een beslagrechter . Weet iemand hoelang het duurt voor er dan uitspraak is , of weet je dit direct ? Kan de tegenpartij dan na die uitspraak weer in beroep gaan ? Alvast Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 13 mar 2009 09:37

Afankelijk van hoe ingewikkeld dit is kan dit 3 maanden tot 20 jaar duren.

Daarna kan de tegenpartij nog in Cassatie gaan, maar Cassatieberoep kan enkel indien er juridische fouten zijn geburd, over de feiten wordt er daar niet meer gesproken.

rammelke
Topic Starter

#3 , 14 mar 2009 19:17

Hoe bedoeld u met van 3 maanden toot 20 jaar ? Met andere woorden kan het zijn dat er gewaarborgd beslag op mijn eigendommen blijft voor jaren ? Het is dus niet mogelijk dat er direct een uitspraak is ?

Dank

Reclame

Beachcomber

#4 , 16 mar 2009 14:08

De rechter kan onmiddellijk uitspraak doen, maar meestal wordt er een bepaalde termijn in acht genomen.

In principe mag een rechter niet langer dan 6 maanden op zijn oordeel laten wachten, want dan maakt hij zich schuldig aan rechtsweigering, maar er kunnen zich tussendoor nog vertragingen komen door uitstellen, nieuwe expertises, ....
Het is dus niet dat een zaak automatisch op 1 zitting wordt behandeld, het tegendeel is waar. Als stagiair - advokaat heb ik de'eer' gehad een zaak in beroep te pleiten uit 1981 (!), en dat was in 2000.

Terug naar “Archief”