Situatieschets: ik heb een ruime tijd geleden samen met mijn toenmalige vrouw een huis gebouwd op een bouwgrond die mijn ouders geschonken hebben aan ons beide. Ikzelf heb een aanzienlijke som ingebracht (via persoonlijke rekening) voor het huis en mijn ex-vrouw niets. Ter compensatie hiervoor heeft haar vader een groot deel van het werk zoals sanitair, electriciteit, interieur, etc. zelf gedaan i.p.v. dit te laten doen. Hier is op voorhand geen offerte en nadien ook geen factuur voor opgemaakt. Nu we gescheiden zijn wil ik het huis graag over houden maar zij eist een belachelijk hoge som als vergoeding voor het werk dat haar vader gedaan heeft, zo'n 50.000 euro. Ik erken het werk van haar schoonvader en heb haar een tegenbod gedaan maar daar gaat ze niet akkoord mee en wilt dit daarom uitvechten voor de rechtbank. Heeft zij enige voet om op te staan? Voor zover ik weet kan er niet aangetoond worden dat haar vader dat werk gedaan heeft, laat staan precies welk werk en hoeveel uren...
Ter extra informatie, wij waren getrouwd onder het wettelijk (standaard) stelsel en het tegenbod heb ik via mail naar hun verstuurd. I know, niet slim!

Alvast bedankt voor de informatie en eventueel advies!!