Indien het gaat over een overtreding waar een onmiddellijke inning aan gekoppeld is dan hoef je het antwoordformulier niet terug te sturen indien je de feiten niet betwist.
Ik betwist een van de feiten en erken de twee andere. Er zit dan natuurlijk ook geen onmiddelijke inning in dus heb er vermoedelijk weinig mee te verliezen om dit in te sturen. Ik hoop op een minnelijke schikking want voor de politierechtbank kan dit wellicht alle kanten uitgaan.
Staat de kentekenplaat op naam van een natuurlijk of een rechtspersoon ?
Voor luik 3 bedoel je? Het is een leasewagen (vandaar de twee weken vertraging) maar ik moet bij mijn weten enkel de luiken voor de bestuurder invullen.
Het antwoordformulier is eigenlijk alleen voordelig voor de verbalisanten. Als u een fout opmerkt in het pv, kunnen ze dit eenvoudig met een navolgend pv rechtzetten.
Baat het niet dan schaadt het niet zeker? Het feit dat ik betwist is het overschrijden van een witte lijn en daar heb ik dashcam beelden voor die aantonen dat ik geen lijn geraakt heb. Geen idee of het parket daar ook maar enige interesse voor heeft maar het is niet dat ik me met mijn verklaring in nog grotere problemen kan werken.