In de war, kan iemand uitsluitsel geven aub

Mi Sueno
Topic Starter

In de war, kan iemand uitsluitsel geven aub

#1 , 26 feb 2018 17:32

De dagvaarding voor gerechtelijke verdeling erge is is vorige week voorgekomen, er zou binnen de 2 weken een notaris worden aangesteld.

Ik laat me misschien teveel dingen wijsmaken, of ben niet helemaal zeker meer van mijn stuk door allerlei verschillende verhalen.

Feit is ik wil de openbare verkoop aanvragen omdat praten geen zin meer heeft, Mijn broer doet echt alles om me onderdwang te zetten , zoals dat hij alleen de rekeningen wil deblokkeren als ik hem zijn zin geef met de verkoop van de woning.

Nu zegt men mij dat het kan zijn dat de notaris dit niet toestaat. Dat ik geen openbare verkoop kan eisen. Mijn advocaat zegt van wel.. Ik wil haar wel geloven want tenslotte betaal ik ervoor. Maar zoals men zegt.. het zaadje van wantrouwen is geplant

Ik wil zelfs als het kan niet meer proberen om een minnelijke schikking te bekijken.

Wie o wie, kan me hierop antwoorden zodat Ik dit eindelijk van me af kan zetten en vooruit kijken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 feb 2018 19:52

Als je niet in onverdeeldheid wil blijven volgt er een openbare verkoop. Uw broer kan dat niet tegenhouden

Mi Sueno
Topic Starter

#3 , 26 feb 2018 20:18

Hallo Mava,dat dacht ik ook en zei mijn advocaat ook. Maar eenkennis zei dat als de notaris gaat voor een minnelijke schikking we dit eerst moeten proberen, en hij dus in eerste instantie die openbare verkoop kan weigeren. Het stadium van minnelijke schikking is voor mij over. Teveel voorgesteld en tegemoet gekomen en nu onder dwang gezet. Ik wil het niet meer, hij zal toch een achterpoortje vinden Indien we een minnelijke overeenkomst hebben om niet te moeten tekenen bij verkoop. Het gëeft me allemaal veel teveel stress.

Reclame

wanton

#4 , 27 feb 2018 19:10

Iemand in onverdeeldheid kan steeds eisen dat er een verkoop van het goed doorgaat. De rechter zal idd eerst vragen dat een minnelijke schikking geprobeerd wordt om er uit te geraken. Als dat niet doorgaat - wat voor betrokkenen meestal nadelig is - zal tot een openbare verkoop worden overgegaan. Art 819 kan steeds ingeroepen worden om uit onverdeeldheid te komen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Mi Sueno
Topic Starter

#5 , 27 feb 2018 21:48

Bedankt Wanton,

En ja natuurlijk had ik graag tot een minnelijk akkoord gekomen. Maar nu kreeg ik mail van mmijn broer om het huis te verkopen aan zijn voorwaarden ( lees belachelijk hoge prijs) en ik moet de procedure stopzetten en dan zal hij tekenen om de bankrekening vrij te maken. Chantage noem ik dit. Zelfs al komen we tot een akkoord komen wat betreft een verkoopprijs, dan gaat hij nooit voor een ander bedrag tekenen. Wordt er eën minimum verkoopprijs aangegeven en het huis staat bv een jaar te koop en we krijgen een bod van 5000 minder zal hij nooit tekenen. Dus ik kan niet anders dan de openbare verkoop vragen.
Hij laat het liever jaren te koop staan om zijn "prijs" te halen.

Ik dank jullie dat ik even mijn ei hier kwijt kan, heel deze situatie heeft me al veel te veel stress bezorgd.
Mvg

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 feb 2018 09:14

Een pand dat gedurende jaaaren te koop staat aan een te hoge prijs raad "verbrand" . zie de villa van de familie Pfaff in Brasschaat. Initiële vraagprijs bijna 1.900.000 €. Huidige vraagprijs 790.000€ en nog altijd niet verkocht.

Mi Sueno
Topic Starter

#7 , 28 feb 2018 11:20

Een pand dat gedurende jaaaren te koop staat aan een te hoge prijs raad "verbrand" . zie de villa van de familie Pfaff in Brasschaat. Initiële vraagprijs bijna 1.900.000 €. Huidige vraagprijs 790.000€ en nog altijd niet verkocht.
Ja Mava,
Jij bent zo slim om dit te weten, iedereen weet dit, maar mijn broer vindt zichzelf zo een goede verkoper dat hij eventjes 150.000 euro boven de geschatte vraagprijs wil verkopen, de gelijkaardige woningen die in de buurt te koop staan, staan maanden te koop en zijn al een pak goedkoper dus dan weet je het al .
hoe langer hoe beter zegt hij, de koper die komt wel :shock: :shock:

Dan vergeet hij nog: leegstand, de isolatienorm die eraan komt, de kosten die aan het huis blijven komen.. een woning van 1953 zonder ooit te zijn gerenoveerd .... kadaster.. stookkosten.. elektriciteit.. alles blijft doorlopen

Ik deed een mooi voorstel: jij een paar maanden aan jouw prijs, en daarna mijn zus en ik aan een normale prijs maar dat wou hij zelfs niet.

nu is het: ik geef alleen het geld vrij als ik mijn zin krijg.. ja dan is het over he.. ik zie ons al bij de notaris zitten... maandenlange discussies, die al eerder zijn gevoerd en dat geeft me frustratie. ik werk en heb een zware job. nog studerende kinderen, en al dit gedoe kan ik best missen.
maar af en toe eens hier komen en raad vragen doet al veel.
Nogmaals bedankt iedereen..
Ik laat jullie wel weten, hoelang alles heeft geduurd en wat de uitslag is geweest.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”