corruptie bij rechtbank

mdebleec
Topic Starter

corruptie bij rechtbank

#1 , 08 apr 2009 13:16

Ik zit al 10j in een vechtscheiding met mijn ex. In eerste instantie ben ik onterecht veroordeeld op overspel. Nu vraag ik verhoging van het allimentatiegeld (ik krijg 300euro, na indexering voor 2 kinderen) omdat eentje reeds 13 is en de ander bijna 12 (volgens contract wordt het op 12j herzien) en het vonnis is 20euro meer voor de oudste en niets voor de ander omdat nog geen 12j (wel binnen een paar maand!). Ik vermoed ook hier dat er geen eerlijke rechtspraak is (ex heeft connecties). Hoe kan ik rechtspraak doen gelden? Of kan je tegen corruptie niets doen? Ik voel me zo machteloos! Het enige wat ik wil dat is dat hij een eerlijk bedrag geeft voor de opvoeding van mijn kindren die altijd bij mij zijn.
PS: ik ben een alleenstaande moeder, ex is hertrouwd, zit in het onderwijs en heeft nog een bijberoep.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 08 apr 2009 17:26

Als er in het vonnis een verhoging voorzien is, hoef je toch geen nieuwe rechtszaak te beginnen? :shock:

Het feit dat je ex hertrouwd is, in het onderwijs zit en nog een bijberoep heeft doet hierbij eigenlijk niks ter zake! :roll:

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 apr 2009 19:34

onterecht voor overspel?? overspel werd /wordt vastgesteld met PV van politie nu van deurwaarder.
Als die de elementen vaststellen en de rechtbank veroordeeld wat is er dan onterecht??

De alimentatie voor de kinderen heeft daar trouwens niets mee te maken - allen tgo uzelf heeft dat belang

Wip eens binnen bij een sosiaal infopunt van het ocmw en vraag daar eens wat de mogelijkheden van verhoging zijn.
Normaal gaat dat allemaal in uw vonnis staan en is het alleen een kwestie van lezen en trachten te begrijpen.

Reclame

Terug naar “Archief”