Stalkende ex

Feline
Topic Starter

Stalkende ex

#1 , 12 apr 2009 01:07

Dag iedereen,

ik zit al een hele lange tijd verveeld met iets wat echt wel enorm uit de hand is gelopen. Ik hoop dat jullie raad weten, ik zal sowieso ook een gewone advocaat raadplegen maar hoop hier wat meer info te krijgen over wat ik kan ondernemen. Hieronder mijn lang verhaal, of alle info relevant is weet ik niet, maar beter te veel info dan te weinig:

Ik & m'n vriend zijn ongeveer al een jaar samen. Vanaf het begin bemoeit z'n ex zich met alles & nog wat. Ik ben 20jaar, mijn vriend 25jaar & hij heeft in die relatie ook een dochter verwekt. Mijn vriend heeft nogal een uitgebreid strafblad voor feiten die dateren tot en met juni 2007.

Ik ontving al vanaf het begin (dreig)sms'en van zijn ex, van simpele smsjes dat ik nog zou afzien met hem tot smsen waarin letterlijk stond dat ze me zou laten vermoorden. Ik nam dit alles nooit echt serieus op & antwoorde dat ze me met rust moest laten. Ongeveer 2 maanden verder heeft ze mijn vriend aangevallen op straat & daarna kwam ze terug om hetzelfde met mij te doen zonder reden. Ik ben direct naar de politie gegaan, heb klacht ingediend & 2 getuigen hebben mijn verklaring kunnen staven. Ik vertelde ook van de smsjes maar kon deze niet meer laten zien omdat mijn gsm het de week daarvoor had begeven. Dan is er een lange periode tussengeweest dat ik alles heb gelaten voor wat het was, ze berichten heb laten sturen zonder erop te antwoorden.

Rond nieuwjaar was voor mij de maat vol, na bijna een jaar wist ze nog steeds niet van ophouden. Ik had examens in deze periode, heb deze niet meegemaakt omdat ik ze had zien rondlopen aan mijn school. Ik ben daarna terug naar de politie gestapt om alweer een klacht in te dienen, deze keer kon ik mijn smsjes wel laten zien. Na deze klacht, stelde de wijkagent me gerust, ze had verklaard dat ze mij niet meer zou lastig vallen. Ze heeft het ook niet meer gedaan.

Vandaag zit ik bij mijn oma & vertelt die me dat ze is opgebeld door die ex of haar familie om te roddelen over mij, mijn ex enz. Ik ben inmiddels 3 maand zwanger & ook dat kan ze niet verkroppen. Ze dreigt er tegen iedereen mee mijn kindje uit mijn buik " te slaan ".

Heel dat jaar ben ik overal slechtgemaakt & bedreigd geweest, maar nu ze mijn oma lastig valt & mijn ongeboren kind bedreigd kan ik het niet meer laten. Ik heb haar vandaag dan ook mijn eerste bericht gestuurd waarin staat dat ze mij voor eens & voor altijd gerust moet laten, maar zoals altijd draait ze de rollen om & zegt ze dat ik haar stalk. Van mensen heb ik gehoord dat ze inmiddels al verschillende klachten tegen haar heeft lopen omwille van dergelijke feiten maar er moet precies iets gebeuren vooraleer er echt in gang geschoten word.

Ik wil echt, effectief nooit nog met haar iets te maken hebben. Mijn vriend & ik hebben beiden een nieuw nummer genomen maar ook daar geraakte ze aan. Ik ben heel deze situatie echt kotsbeu, ik ben bang om nog buiten te komen. Zoals ik hierboven al vertelde heeft mijn vriend een uitgebreid strafblad waarop ook feiten staan zoals slagen & verwondingen. Hij heeft nu al bijna 2 jaar "z'n leven gebeterd" maar ook hij heeft het echt gehad. Ze heeft hem al 4 keer aangeklaagd met verzonnen redenen waarvan ook 1 keer een rechtzaak gekomen (vorige week is deze maar pas afgehandeld maar ze was al langer dan 2 jaar ingediend) is omdat zij genoeg "getuigen" had & mijn vriend een nadelig strafblad. Hij heeft dan ook 3 maand elektronisch toezicht & nog eens een geldboete van 870EUR aan zijn been. Ze stuurt hem ook constant berichten, die hij negeert & liet hem weten niet te rusten voor hij een lange tijd in de gevangenis zit & ik aan haar geld kan afbetalen voor een onbekende reden. Hij is dan ook bang dat z'n stoppen gaan doorslaan bij een toevallige confrontatie.

Nu komt de hamvraag: kan ik er ECHT niks aan doen om dit alles te stoppen? Klacht indienen helpt niet want ze doet gewoon via een andere weg verder. Alle raad is welkom, ook de kleinste dingen.

Alvast hartelijk dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Feline
Topic Starter

#2 , 13 apr 2009 21:35

Niemand die raad heeft? :(

Vandebos

#3 , 13 apr 2009 22:10

hmmmm

Ik herinner me een dergelijk dossier van een kleine maand geleden uit de regio rond Tienen. Deze dame viel maar liefst 6 mensen lastig uit de omgeving van haar ex-vriend.

Na veel poespas werd ze veroordeeld tot een kleine straf en enige duizenden euro's schadevergoeding.

Ik zal eens kijken of ik hier nog wat info over kan terugvinden.

In elk geval niet aarzelen met die advokaat, elke dreig-sms die iemand uit uw omgeving ontvangt laten melden bij de politie. Hoe meer PV,s en meldingen u heeft hoe makkelijker het is om haar aan te pakken langs rechtswege.

Reclame

Feline
Topic Starter

#4 , 14 apr 2009 00:01

Dat doe ik ook maar de politie zegt steeds dat ik er allemaal niet zo zwaar aan moet tillen. Ze bekijken me scheef als ik nog een klacht indien, daarom vind ik het ook zo moeilijk om dit iedere keer te doen.

Alvast bedankt voor jouw info, ik zou het enorm appreciëren mocht u daar nog info over vinden.

Vandebos

#5 , 14 apr 2009 10:04

Politie kijkt altijd scheef tegen papierwerk aan... Maar het is de enige methode die u heeft om telkens zonder mogelijke betwisting te laten vaststellen dat die ex er nog niet mee gestopt is....

Ik blijf zoeken naar het artikel in kwestie maar het lijkt me te ontsnappen. Als ik echter in het archief van "de Standaard" ga zoeken kom ik 10-tallen artikels tegen van stalking dossiers die veroordelingen hebben opgeleverd in België.

Terug naar “Archief”