Afname eigendom concert

evgoeth
Topic Starter

Afname eigendom concert

#1 , 14 apr 2009 14:18

Ben afgelopen weekend naar een concert geweest georganiseerd door sh**pa.be.
Ter plaatse aangekomen stonden ze iedereen te fouilleren en iedereen met een handtas moest de inhoud laten zien.

Ik heb altijd een paar flesjes parfum in mijn handtas zitten.
Moest deze direct afgeven.

Ik vroeg eerst of ik ze na het concert kon terugkrijgen maar die persoon lachte mij uit en zei dat ze daar niet mee konden beginnen.

En toen ik vroeg of ik terug naar de auto kon gaan om ze daar in te gaan leggen zei hij dat ik dan terug een nieuw ticket zou moeten kopen omdat ik dan buiten was geweest en mijn ticket was al gescand.

Heb die flesjes daar dus gelaten. Die mens zei mij dat ik de algemene voorwaarden op hun site maar moest lezen.

Heb ik ook gedaan, niks op terug te vinden, ter plaatse ook helemaal niks van melding van dingen die verboden waren op dat concert en op mijn ticket stond ook helemaal niks vermeld.

Kunnen zij daar nu ongestraft mee wegkomen? Die twee flesjes parfum die kosten mij bijna 140 euro samen.

Ik wil hen een brief sturen om hen mijn flesjes terug te vragen.

Wat doen zij er nadien immers mee, uitdelen aan de mensen die voor hen werken, ik kan niet geloven dat ze dat allemaal laten vernietigen ...

Iemand een idee hoe ik dit best op papier zet?

Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 apr 2009 17:33

Lijkt me zeer sterk.
Wie heeft dat afgenomen - welke bewakingsdienst ?
Moet inderdaad duidelijk vermeld worden - op ticket - op brief - in algemene voorwaarden die duidelijk moeten aangegeven worden.

In welk gebouw was dat .

Wat is er gevaarlijk aan parfum ??

Hebt u nog goederen gezien die werden afgenomen??

Wat u zeker al kan doen - organisator S.be aangetekend in gebreke stellen nadat u eens hebt gehoord naar de algemene voorwaarden

Ook de bewakingsfirma in gebreke stellen en de flesjes terugeisen

Uw faliliale verzekering eens aanspreken en vragen of dat zomaar kan -
mogelijk via uw rechtsbijstandsverzekering.

evgoeth
Topic Starter

#3 , 20 apr 2009 10:13

Bewakingsdienst zou ik begot niet weten, persoon in kwestie had zelfs geen uniform aan of badge op maar alle concertgangers moesten hun handtassen laten zien, er stond een grote ton die vol lag met parfumflesjes.

Gebouw was Ethias Arena.

Mja, wat is er gevaarlijk aan, zou ik ook niet weten. Balpennen hebben ze laten zitten en die ram je toch ook makkelijk door iemand zijn slaap?
Enfin, de logica is ver zoek volgens mij.

Heb nu een brief gestuurd en een mail, indien geen antwoord stuur ik een aangetekende brief op.

Algemene voorwaarden heb ik afgeprint en daar staat geen letter op over wat toegelaten is en wat niet.

Wat mij voor de borst stuit is dat ik die praktijken wel ken, als iedereen binnen is wordt de ‘buit’ gewoon verdeeld onder de mensen die daar aan meewerken.
Iedereen naar huis met een flesje parfum.

Hopelijk komt het in orde.

Reclame

Franciscus

#4 , 20 apr 2009 12:05

Een bewakingsdienst die fouille uitvoert moet
- bevoegd zijn
- kenbaar zijn

Wat voor evenement was het

Je kan dit vb opvragen bij ethias Arena zelf
vermoedelijk zal de organisatie in handen zijn van iemand anders en verhuren ze maar.
In principe moeten ze wel weten wie er allemaal werkt en wat ze doen

Waar je ook terecht kan is bij de dienst Openbare orde van de politie waar de hal staat.
Gezien het een groot evenement is moet de commissaris veranwtoordelijk voor de openbare orde weten welke firma's dat hebben gedaan.
Maak desnoods eens een afspraak met haar/hem en leg de situatie uit.
Desnoods kan je dan ook nog een strafklacht indienen bij de politie.
Privé bewakingsdiensten zijn zeer strikt gereglementeerd en zaken doen die ze niet mogen kunnen voor de verantwoordelijke zware gevolgen hebben.

Laat nog iets weten

evgoeth
Topic Starter

#5 , 20 apr 2009 15:42

Evenement was I love the 90’s.

Heb reeds antwoord gekregen van iemand daar, als volgt :

"Het is inderdaad zo dat we hier geen echte communicatie over gevoerd hebben naar de bezoekers toe. Het is echter wel zo dat er ook op andere events en in andere evenementenhallen dergelijke voorwerpen geweigerd worden.

De manier waarop de securityfirma hiermee is omgegaan kan echter niet! We hebben na het ontvangen van uw mail meteen contact opgenomen met hen om af te stemmen wat er nu juist is misgelopen en hoe zij dit willen oplossen.

Wij excuseren ons alvast voor het voorval en we houden u op de hoogte van de stand van zaken. Het is wel jammerlijke dat de mensen van de security ons tijdens het event hier niet van op de hoogte hebben gebracht. Moest dit wel gebeurd zijn, dan hadden wij meteen kunnen ingrijpen want hun wijze van werken was niet correct!

Nogmaals onze excuses voor het voorval. Naar de toekomst toe garanderen wij u dat dit nooit meer zal gebeuren. Wij houden u op de hoogte van de stand van zaken!"

Ik wacht dus even af wat er uit de bus gaan komen ...

Franciscus

#6 , 20 apr 2009 16:49

En wat is hun antwoord op 'gevaar parfum' --- ik vermoed THC of zo maar dan nog

Was daar geen politie die ook aftaste??

evgoeth
Topic Starter

#7 , 23 apr 2009 17:17

Dat ze diezelfde avond nog de opdracht hadden gekregen van de brandweer om ook parfum af te nemen.

Geen tijd meer dus om te communiceren naar de gasten toe.
En slecht aangepakt door de security in kwestie, aan de ingang waren lockers, ze hadden dus de mogelijkheid om ze, wel op eigen risico, op te bergen.

Heb een minnelijke schikking van 50 euro aanvaard.

Franciscus

#8 , 23 apr 2009 17:54

brandweer ??? is daar een uitleg bij gegeven waarom ??

Terug naar “Archief”