verkocht paard op website

meliciana
Topic Starter

verkocht paard op website

#1 , 09 apr 2009 14:55

Op 19 februari heb ik een paard overgekocht van iemand die een fokkerij heeft. Nu ben ik vandaag gaan kijken op de website, en de merrie staat er nog steeds op, als zijnde nog een deel van de fokkerij, met foto's en al. Mag dit zomaar? De verkoopster mag toch geen foto's publiceren met gegevens van iets wat niet (meer) van haar is? Ik heb er zeker mijn toestemming niet voor gegeven, dus dat kan ze niet aanhalen. Wat kan ik hier tegen ondernemen? ik wens niet dat mijn paard nog enige band heeft met die fokkerij wegens slechte naam.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 apr 2009 19:35

Waar is dat paard ??

meliciana
Topic Starter

#3 , 10 apr 2009 09:20

Dat paard staat op pension maar ik denk niet dat dit ter zake doet?

Reclame

Franciscus

#4 , 10 apr 2009 15:03

toch wel - stel je voor dat het paard nog bij hen staat en in de vorowaarden staat dat ze voor alle paarden die bij hen staan - om wat voor reden ook - zij mogen beschikken over de foto en er gebruik van mogen maken.
U hebt dat getekend ja wat kan je dan nog zeggen --- uw positie is dan zeer zwak

indien het paard er niet staat - het staat dus ergens anders EN er is geen contract waar toch nog een gebruiksrecht op staat kan je hen gezien het voorwerp ( paard) van u is - u het volledige eigendomsrecht hebt en dus ook over de afbeeldingen en eventuele nazaten?
Fokkerij die gegevens moet verwijderen eventueel tegenover een dwangsom
aangetekend in gebreke en moet binnen de 8 dagen van de site zijn.

artemis

#5 , 10 apr 2009 16:03

Misschien een vriendelijk mailtje sturen met het verzoek je paard van hun site te halen?

Ontzettend veel sites worden niet goed bijgehouden en te laat ge-updated en staan vaak vol verouderde informatie. Misschien moet je er niet meer dan dat achter zoeken...

meliciana
Topic Starter

#6 , 14 apr 2009 11:30

@franciscus: het paard staat op pension, ver weg van de fokkerij. En ik heb totaal geen toestemming gegeven om haar foto's te gebruiken.In de verkoopsovereenkomst staat zelfs heel duidelijk dat ze op geen enkele manier nog aanspraak kan maken op de merrie.
@artemis: Spijtig genoeg is de relatie met de verkoopster verzuurd sinds de verkoop, met als hoogtepunt dat ze 2 weken geleden mijn beide paarden heeft losgelaten in het midden van het veld. Dus een regeling in der minne is zeker niet mogelijk. En wat betreft het bijwerken van haar website: de agenda wordt quasi wekelijks bijgewerkt met de data van shows waaraan ze deelnemen, dus kan dit ook makkelijk gebeuren.

Heeft iemand tips en suggesties van wat er allemaal in de aangetekende brief moet staan, of gebeurt dit beter via een advocaat? Indien ik hem zelf opstel, moet ik dan gewoon na 8 dagen contact opnemen met een advocaat? en beginnen de 8 dagen te tellen na datum van opstellen, of ontvangst?

Franciscus

#7 , 14 apr 2009 15:33

Gezien u partuculier bent kan u altijd bij uw familiale verzekering - rechtsbijstand eens horen of ze willen tussenkomen - tensotte is uw paard een voorwerp dat van u is en waarmee u nu schade kan lijden.

Via de verzekering of via het justitiehuis kan men u wel vertellen waar u terecht kan.

OPGESTELD IN 2-VOUD
Plaats en datum

Mijnheer, mevrouw

Op 19 februari heb ik paard ( beschrijving en codenr) overgekocht van - hiervoor werd contract /factuur nr Y opgesteld .
Wij zijn dus exclusief eigenaar van het paard.

Nu ben ik op datum gaan kijken op de website, en de merrie staat er nog steeds op, als zijnde nog een deel van de fokkerij, met foto's en al.
Gezien de merrie van ons is verzoeken we u deze foto's en gegevens van uw website te halen.
Wij hebben u zeker geen toestemming voor gegeven.
We verzoeken u dan ook deze gegevens (foto's) dadelijk van uw site te halen en te vernietigen gezien het voorwerp u niet toebehoord.
Mochten we binnen 8 dagen nog merken dat deze nog gepublliceerd worden zullen we niet naleten u te dagvaarden voor de bevoegde rechtbank en hiervoor een schadevergoeding vragen per dag met een dwangsom wanneer niet op onze eis wordt voldaan.

Deze brief wordt ook per gewone post verzonden.

Paarden losgelaten in het veld?? zijn daar bewijzen van ... en wiens veld was dat ??
Indien dat opzet kan bewezen worden en er is schade kan je hiervoor klacht indienen wegens het laten loslopen van dieren met het ooogmerk om te schaden. --- ook eens navragen bij de verzekering

meliciana
Topic Starter

#8 , 14 apr 2009 16:00

Paarden losgelaten in het veld?? zijn daar bewijzen van ... en wiens veld was dat ??
Indien dat opzet kan bewezen worden en er is schade kan je hiervoor klacht indienen wegens het laten loslopen van dieren met het ooogmerk om te schaden. --- ook eens navragen bij de verzekering
Ze stonden in een weide, toen ik een oproep kreeg van de politie. "iemand" had gewoon de paaltjes van de weide omgelegd, en ze buiten gejaagd. Indien de paaltjes waren omgelopen door de paarden zelf, zouden ze verspreid gelegen hebben. En de omringende gronden waren veld, dus... Ze hebben gelukkig geen schade toegebracht, maar gezien tot het toppunt was van een reeks pesterijen door haar, heb ik ze gelijk weggehaald. maar hier wil ik niet meer over inzitten. Bedankt voor het voorbeeld, ik maak er werk van.

Terug naar “Archief”