ingewikkeld huurcontract

semper fi
Topic Starter

ingewikkeld huurcontract

#1 , 15 apr 2009 10:42

geachte,
ik huur een studio en heb een contractje getekend voor ik er in trok,dus voor 1 jaar.
woon er nu al 3 à 4 jaar,het enige wat ik verder heb gekregen is een copie van het oude contract en natuurlijk huurindexceringen,maar heb niets meer getekend.
stel nu dat ik wil verhuizen naar wat groter of zo,wat kan de verhuurder doen,eisen en of wat kan/moet ik doen. :?
want tenslotte is het contract getekend voor 1jaar en niet meer voor de rest...of zie ik het zo verkeerd?? :?:

greetz

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 15 apr 2009 11:48

Uw contract is overgegaan in een klassiek 3-6-9 contract. De opzeg regels zijn dan ook deze die hierop van toepassing. Tenzij dat uw verhuurder zijn contract nog niet heeft geregistreerd dan kan u ten allen tijde opzeggen.

semper fi
Topic Starter

#3 , 15 apr 2009 14:35

idd maar ik dacht dat hij eerst contact zou/moest opnemen,maar blijkbaar heb ik het verkeert...

thanks, greetz

Reclame

meliciana

#4 , 15 apr 2009 17:10

idd maar ik dacht dat hij eerst contact zou/moest opnemen,maar blijkbaar heb ik het verkeert...

thanks, greetz
In geval van stilzwijgen, gaat dit automatisch. Veel mensen staan hier niet mee stil, of weten dit niet. Voor de verhuurder natuurlijk leuk, huurder minder ....

JohnD

#5 , 16 apr 2009 06:22

Uw contract is overgegaan in een klassiek 3-6-9 contract. De opzeg regels zijn dan ook deze die hierop van toepassing. Tenzij dat uw verhuurder zijn contract nog niet heeft geregistreerd dan kan u ten allen tijde opzeggen.
Vermits de kontrakten sedert 1.1.07 verplicht door de verhuurder dienen geregistreerd te worden zou dat van de poster normaal moeten geregistrrerd zijn. Ik vraag me dan ook af wat er in het geval het toch niet geregistrrerd is, gebeurd ? Zijn er al ooit boetes opgelegd ?

JohnD

#6 , 16 apr 2009 06:24

In geval van stilzwijgen, gaat dit automatisch. Veel mensen staan hier niet mee stil, of weten dit niet. Voor de verhuurder natuurlijk leuk, huurder minder ....
Ik neem aan dat ge het omgekeerde bedoelt.

meliciana

#7 , 16 apr 2009 11:04

Ik neem aan dat ge het omgekeerde bedoelt.
Nee, want de huurder zit weer vast voor een paar jaar zonder dat hij het weet, en de verhuurder incasseert ondertussen het geld.

JohnD

#8 , 16 apr 2009 11:20

Ah, nee, want vermits het in een klassiek 3,6,9 is overgegaan kan de huurder het ten alle tijde opzeggen met een opzegtermijn van 3m. zonder schadevrgoeding. Als het niet geregistreerd is zelfs zonder vooropzeg of schadevergoeding.

meliciana

#9 , 16 apr 2009 11:27

Ah, nee, want vermits het in een klassiek 3,6,9 is overgegaan kan de huurder het ten alle tijde opzeggen met een opzegtermijn van 3m. zonder schadevrgoeding. Als het niet geregistreerd is zelfs zonder vooropzeg of schadevergoeding.
Ik heb vrienden die het hebben meegemaakt, en was een gans gedoe, zelfs met die opzeg. Ze hebben zelfs een advocaat moeten inschakelen, en zelfs die wist niet goed hoe of wat.

Vandebos

#10 , 16 apr 2009 11:48

Vermits de kontrakten sedert 1.1.07 verplicht door de verhuurder dienen geregistreerd te worden zou dat van de poster normaal moeten geregistrrerd zijn. Ik vraag me dan ook af wat er in het geval het toch niet geregistrrerd is, gebeurd ? Zijn er al ooit boetes opgelegd ?
Heb er nog niet van gehoord. Wat ik me wel kan voorstellen is dat er een aantal vonissen zijn waar de boete in kwestie werd opgenomen in de gerechtskosten?

Terug naar “Huren”