Ik en mijn broer hebben een dagvaarding ontvangen van onze zus en haar zoon (eerste verzoekster & tweede verzoeker)
Zij vordert zogezegd voorgeschoten advocaat kosten ( wij hebben nooit enige factuur gezien, laat staan dat ze op onze naam staan), doch zij heeft zonder ons medeweten een andere advocaat de opdracht gegeven, daarna aan ons gesmeekt om mee te gaan, zij ging alle kosten betalen!!!
Haar zoon vordert de terug betaling van een gezamenlijke lening ivm betaling erfbelasting, die ons werd opgedrongen; document is niet door hem ondertekent; vermeld geen einddatum; is in enkelvoud opgesteld, vermeld dus niet in hoeveel exemplaren als personen er zijn! (minimum 4) Op zijn aangetekend schrijven hebben wij aangetekend op gereageerd dat de hoofdsom terugbetaald zal worden bij de vereffening en verdeling, zoals toen overeengekomen is! Betrefd vereffening; ligt de oudste dwars en wil niet hebben dat er ook maar iets word uitbetaald! De ouderlijke woning en gronden, dienen nog verkocht te worden, doch daar ligt ons zus dwars, gaat niet akkoord met de voorstelling van de notaris vereffenaar; om te verkavelen; procedure is aanhangig bij de rechtbank! Het is ook door dit voorval dat ik en mijn jongste broer ons hebben terug getrokken uit de consoorten!
Nu komt uiteraard de wraakactie !
Mijn inziens zijn het twee verschillende zaken en dien er twee dagvaardingen te komen!
De dagvaarding vermeld hier ook twee maal de rechtspleging vergoeding, zowel voor eerste als tweede verzoeker!
Indien het één zaak zou zijn; zou dat ook maar één keer vermeld mogen zijn!
Kan ik hier een nietigheid van de dagvaarding inroepen en welke grond ervan; welke artikels enz. ...?
Hartelijk dank voor jullie advies