Mijn beide ouders moeten worden opgenomen in een rust en verzorgingstehuis. Het rusthuis heeft mij meegedeeld dat het maandelijks te betalen bedrag ongeveer 1950 EUR hoger is dan hun pensioen. Daarbij komen dan nog alle andere kosten/zakgeld, etc. die niet in de prijs zijn begrepen.
Ik ben enig kind en 56 jaar. Vorig jaar ben ik gestopt met werken. Vanaf 60 jaar zal ik van een (uitgesteld) buitenlands pensioen genieten. Intussen leef ik van mijn spaargeld en van de opbrengst daarvan. Die jaarlijkse opbrengst beloopt ongeveer 10 000 EUR en staat vermeld op mijn aanslagbiljet van de belastingen. Verder niks inkomen. Ook mijn echtgenote niet. Wel nog een eigen woning die we zelf bewonen met kadastraal inkomen van 1100 EUR. Kinderen zijn het huis uit.
Met hun spaargeld zouden mijn ouders een tiental maanden het verschil kunnen bijpassen. Wat gebeurt er daarna?
Kunnen mijn echtgenote en ikzelf verplicht worden om ons huis te verkopen? Of wordt er alleen rekening gehouden met ons gezamenlijk belastbaar inkomen (ongeveer 10000 EUR)??