Even een klein verslagje .
Een aantal maanden geleden werd ons gevraagd door onze huisbaas om zo maar eventjes 100 euro extra huur te betalen hij vond dat dit geen probleem was omdat hij in de loop der jaren nooit de index omhoog heeft opgetrokken. Wij wilden dat eventueel wel betalen als hij in ruil alle gebreken kwam herstellen die nodig waren (en dat zijn er echt te veel om op te noemen geloof me vrij) Door dat wij tamelijk goedkoop huurde lieten wij alles maar betijen . na eens te gaan informeren bij de huurdersbond werd ons gezegt dat hij helemaal niks kon opslaan en zij hebben daar onmiddelijk een aangetekend schrijven opgesteld voor ons met een dringend verzoek alles te herstellen volgens wettelijke normen.
Toen hij het aangetekend schrijven heeft ontvangen heeft hij heel kwaad gereageerd en dreigde hij er mee om het huis te verkopen. (en dat is dus intussen gebeurt he ) Zoals de wet het voorschrijft kregen wij 6 maand tijd om te verhuizen (ons contract van 9 jaar zou zowie zo eind juni toch aflopen dus ... Nu hebben we in alle haast toch nog een geschikte woning weten te vinden . Vanaf 1 mei hebben we die ter beschikking .
maar nu zouden we wel verplicht zijn om tot de laatste maand in oude huurwoning huur te betalen en ook nog eens 6 uur per week mogelijke kopers toe te laten . Dit alles terwijl we met twee kleine kindjes zitten en met een zware verhuis opgezadeld zitten.
Dus mijn vraag is nu of hier iemand weet of men je echt kan verplichten aanwezig te zijn in de woning om kopers toe te laten en of ik hier iets kan tegen ondernemen ?
Ik hoop allesinds dat hier iemand een goed antwoord voor kan geven .
Alvast dank bij voorbaat.....