Kat in een studentenstudio zonder domicilie

Elisabethd
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kat in een studentenstudio zonder domicilie

#1 , 17 aug 2018 10:23

Ik woon sinds een week in een studentenstudio. Bij het tekenen van het contract werd er gewezen op het verbod van het nemen van een huisdier. Ik weet dat je een huurder niet kan verbieden/ uitzetten door een huisdier.

Ik vroeg me af of dit ook geld onder huren in een studentenstudio / zonder domicilie?

Het gaat over een oude kat van 18, alle meubels in de studio zijn van mij en kans dat er schade kan komen is bijna onmogelijk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus

#2 , 17 aug 2018 11:18

Je gaat nogal kort door de bocht: een algemeen verbod op huisdieren houdt meestal geen stand in de rechtbank als grond om iemand uit te zetten. Schade kan wel degelijk ontstaan door bv. urine die in voegen dringt.

An sich is een studentenkot ook een verblijfplaats en geniet u dezelfde bescherming tegen inbreuken op het volle genot van de woning. De kans dat u daar langer dan een jaar zal mogen blijven als de verhuurder dit te weten komt lijkt me in ieder geval miniem. Ik zou het dus afraden.

Vraag u misschien ook eens af of u dat dier hier een plezier mee doet.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Huren”