#9 , 26 sep 2018 19:17
Ok, omdat mijn zoon nog afwezig is tot 7 oktober :
- heb ik de juridische dienst van testaankoop geraadpleegd : zij zeggen mij dat je om de 24 uur de situatie in de omgeving van je voertuig moet evalueren zodat je indien nodig je voertuig kan verplaatsen
- ben ik op het politiekantoor geweest en heb daar mijn verhaal gedaan; de politie meldt mij dat de nummerplaat van het voertuig van mijn zoon niet op de lijst, die ingevuld wordt bij het plaatsen van de verbodsplaten voorkomt; mijn zoon is vertrokken naar Nepal op 17/9, de verkeersborden werden geplaatst op 19/9 en het parkeerverbod geldt van 21/9 tot 28/9, ze laten mij tevens 2 foto's zien waarop het eerste verkeersbord met de eerste wagen en de laatste wagen met het laatste verkeersbord voorkomen; er is geen zicht op de spatie tussen de eerste en de laatste wagen; de 5 aanwezige en behulpzame agenten zeggen mij dat ze geen weet hebben van een 24-uursregeling; mijn zoon zal bovendien een boete moeten betalen wegens "foutief parkeren"
- ben ik de wagen bij de takeldienst gaan ophalen 180 euro + 3 x 2 euro/dag. Ook hier doe ik mijn verhaal en de mensen van de depannagedienst bevestigen dat je je voertuig om de 24 uur zij het maar 0,5 m moet verplaatsen
- ondertussen heb ik een bezwaarschrift gemaild naar de stad dus WAIT