Hoe verloopt een klacht wegens naamaanmatiging ? De klacht zou eventueel met burgerlijke partijstelling zijn, omdat het een voornaam betreft en de kans groot is dat deze klacht anders geseponeerd zou worden. Is het nodig dat ik persoonlijk nadeel kan aantonen ? Is het wel nodig dat ik persoonlijk nadeel moet hebben opdat er sancties tegen deze persoon zouden getroffen worden ?
De niet-officiele voornaam die gebruikt word in officiele stukken verschilt. Het verschl is groter dan tussen Jules en Julius bvb of dan tussen Karel en Charel; om maar een vb te noemen. De gebruikte naam word gebezigd in tal van officiele correspondentie, bankrekeningen enz.. Op het bevolkingsregister is de echte voornaam anders maar trekt er op.
Er is nooit een aanvraag tot naamswijziging gebeurd omdat volgens de dienst bevolking het niet zo is dat een naamswijziging bvb kan aangevraagd worden (duurtijd 1,5 jaar en kostprijs 490€) en men die dan krijgt en men naar de dienst bevolking dient te stappen om die daar dan te laten wijzigen. Neen, de dienst bevolking word rechtstreeks van de wijziging op de hoogte gebracht zonder dat de aanvrager iets moet doen.
M.a.w. moest men de I.K. van de persoon kunnen inkijken zou daar vrijwel zeker een andere voornaam staan, n.l. degene van het bevolkingsregister.
Door die voornaamswijziging ontstaat er wel verwarring en ben ik naar mijn mening wel persoonlijk benadeeld geweest. Volgens informatie die ik heb ingenomen valt dat echter moeillijk te bewijzen. Daarom tracht ik die persoon op een ander "niveau" te pakken. Ik ben ook vrijwel zeker dat er bedrieglijk opzet in het spel is, maar het valt ook weer moeillijk te bewijzen. Verder vraag ik me ook af hoe men in officiele stukken een andere voornaam kan bezigen dan diegene die op je I.K. vermeld is ?