Wanneer je een beetje je rechten in dergelijke zaak kent, kun je dat zelf ook.Kan je zomaar een procedure starten bij het vredegerecht of moet je hier voor een advocaat contacteren?
Ok, dank. Zal deze namiddag eens bij vredegerecht passeren.Wanneer je een beetje je rechten in dergelijke zaak kent, kun je dat zelf ook.Kan je zomaar een procedure starten bij het vredegerecht of moet je hier voor een advocaat contacteren?
In jouw geval kan dat niet zo moeilijk zijn want het spreekt voor zichzelf wanneer de sleutels overhandigd zijn is het verhaal van de verhuurder uit.
Een advocaat zou ik zeker niet nemen want die beseffen zelf niet hoe duur ze zijn.
Absoluut niet doen, voor de kosten van een advocaat, kan je een week vakantie nemen aan de kust..Neen, u kan ook een advocaat van ter plaatse nemen, dan bent u ook beter verdedigd. Meestal.
Dat spaart u ook telkens een verlofdag uit.
Wij hebben ook rechtsbijstand via de familiale verzekering. Kan deze iets betekenen in ons geval?Absoluut niet doen, voor de kosten van een advocaat, kan je een week vakantie nemen aan de kust..Neen, u kan ook een advocaat van ter plaatse nemen, dan bent u ook beter verdedigd. Meestal.
Dat spaart u ook telkens een verlofdag uit.
Daar krijg ik geen enkele communicatie rond. Enkel één mail ( verstuurd op 12/11 terwijl wij de woning verlieten op 03/11 ), waarin ze zeggen dat er schade is aan een raam en dat ze een firma aangesteld hebben om dit te bekijken.Om te weten wat het beste is moet TS eerst laten weten hoeveel vergoeding ze willen inhouden van de waarborg van 400 EUR.
En daar zullen ze op reageren?Natuurlijk immo smijt telefoon op...Zij hebben geen poot om op te staan. Er is helemaal vanwege jou uit geen geding voor het vredegerecht nodig. Het volstaat het immo aangetekend in gebreke te stellen en te eisen dat men uw waarborg binnen 14 dagen terugstort op uw rekening.
Ik heb al vele malen vermeld hier op het forum, van te proberen van nooit via een immo kantoor te huren.
Via immo huren is problemen zoeken...