Geachte,
Graag had ik een advies gehad voor de mogelijke en hopelijke aankoop van een woning in Ekeren Madeliefjeslaan door onze dochter Nikki Janssens.
Momenteel wordt de woning verhuurd met een contract van 3 jaar welke is ingegaan begin 2015.
Zes maanden geleden is er door de eigenaar, een nieuw contract van 3 jaar afgesloten voor 3 jaar, welk ingaat op 1/1/2019.
Naar mijn mening zijn dit 2 opeenvolgende 3-jaar contracten, wat wettelijk niet toegestaan is en daarom niet geldig. Mogelijk maakte de eigenaar hier een vergissing.
De eigenaar/verhuurder wil heel graag verkopen, daar de persoonlijke omstandigheden drastisch veranderd zijn door een ziekte van de echtgenoot.
De huidige eigenaar/verhuurder weet het ook allemaal even niet meer wat te doen.
Ik heb een copy van de huurcontracten in mijn bezit en zou indien u dit nodig vind, bij u op kantoor kunnen langskomen om de papieren in te kijken.
Vraag is wat er kan gebeuren indien blijkt dat het tweede contract niet geldig is als een kortlopend contract van 3 jaar.
Kunnen wij dat dan als een langdurig contract beschouwen waarbij de hierbij geldende regels gelden.
Tot wie moeten wij ons nog verder wennden om zekerheid te hebben dat de huurders opgezegd kunnen worden bij verkoop van het pand?
Alvast bedankt voor uw reactie en advies