#1 , 28 nov 2018 01:15
Geachte ,
Sinds 01 april wonen wij in de huidige woning . Nooit geen problemen gehad buiten, werklieden van de verhuurder dat electriciteit gebruikte om de andere woningen te verbouwen, ons water gebruikte, onze borstel etc.
Ik ben invalide voor meer dan 66% FOD . Op de moment dat wij de zijn ingetrokken was er nog geen sprake van deze beperking, echter na 1 maand is het snel bergafwaarts gegaan en ben ik afhankelijk van derden en een rolstoel, mijn partner werkt veel en hard . 1 dochter met een mentale beperking en een kleuter . Vorige maand kon ik de huur niet voor de 1 ste betalen dus was het de 5 de , de maand nov pas de 16. Het ongeluk wil dat mijn partner 13 jaar geleden in zijn jonge jaren 19 j, hij is volwassen verklaard op 17 j met voorheen een pleegvader met een heroïne verslaving. Om een lang verhaal kort te maken na 13 jaar komt de penaele boete van zijn veroordeling onmiddellijk via loon beslag dit is zomaar even 600€/ maand is iets meer ,waardoor ik inderdaad de huur te laat heb betaald echter heb ik nu mijn draai terug gevonden, zodat wij hopelijk deze maand voor 1 dec kunnen betalen. Belt de verhuurder mij op om mij eigenlijk op mijn plaats te zetten dat het niet kan en wat denk ik wel, nu ja ik geef toe idd de huur moet op tijd betaald worden , begint de venoot van de eigenlijke verhuurder daar een preek te geven , natuurlijk laat ik het niet uit want ik vraag al sinds aug wanneer de afwasmachine die volgens hen in garantie nog is kan worden gemaakt, wordt ik steeds wandelen gestuurd of mijn partner aangespoord om allerlei stukken uit te vijzen , bij de vraag of ik een werkende vaatwas mag plaatsen heb ik geen antw gekregen. Er staan geen tegels tegen de muur in de keuken bij de andere 2 woningen wel bij de vraag of wij dit zelf mogen doen. Anee alles moet het zelfde zijn , ok 2 jaar later nog steeds geen tegels in de keuken of deurbel , water om de wc door te spoelen , chiffon dat los komt onder de wasbak , kraantje dat lekt . Ik vertel dat wij dit gemeld hebben bij de technieker die zich immers bekend maakt met de naam van het bedrijf . Wil Mevr de venoot voor 15 dec nog een huisbezoek plegen . Mijn antw u bent welkom helaas dec is niet mogelijk revalidatie , doktersbezoek etc , Mevr dat is mijn probleem niet , u moet maar zien dat het lukt. Uh... Mevr u bent welkom maar niet on dec . Ah ok u weigert ik stap naar de vrederechter en zeg dat u weigert , Mevr u bent welkom maar niet in dec , nu ik u toch spreek, ik zou graag een plaats voor de deur vragen voor invalide . Mevr haar antw. Ge kunt ge wel goed uitleggen in E- mail , maar verder stel je niks voor . Je weet nog niet tegen wie je begonnen bent , en je zal wel zien hoe het verder gaat . In schok ik Mevr op het OCMW gebeld , nu heb ik haar een concrete data voorgesteld in Jan 2019 savonds omdat dan iemand thuis is voor de deur open te doen als tevens mee te lopen naar boven wat ik niet meer kan.
Voor mevr gaat dit want zij heeft andere verplichtingen in de avond,en wil de heer van het verhuur kantoor erbij, Euh wij hebben in de avond ook verplichtingen en overdag kan ik mij niet verplaatsen,en eventueel de Vrederechter zal ook mee komen, ten slotte heeft ieder huisje zijn kruisje volgens met en moet ik maar zien dat ik mee kan, mevr schets een stukje uit haar eigen prive leven, om prive redenen ga ik deze niet hier herhalen .ok ik krijg data van haar zegende enkel overdag op maandag 28 Jan , tja ok zeker om Mevr niet teveel op stang te jagen. Alles ok nog geen 10 min later ik wil de huur voor de 1 ste van de maand want ga u de intresten bij rekenen zoals wettelijk voorzien en ge moet een attest voor 30/11 voorleggen dat de ketel en schoorsteen gekuisd is van de aardgas ? Ik woon hier van 01/04/2017 , wettelijk moet een onderhoud om de 2 jaar . 10 min later en nu wil ik ook dat het huis geverfd is Gekuist filter van de wasmachine uitgekuist , droogkast in orde en alles in orde aangezien we maar tegen de 28 Jan komen . Ik heb niks meer geantwoord, dit gaat dus al 2 dagen door . Wij komen van ver , beiden zijn wij ons gezin gestart met veel bagage wij doen er alles aan om in deze maatschappij te functioneren . Ik vraag mij alleen af is het nodig een advocaat he raadplegen want finacieel is het hier niet ok . Ik leef soms met 50€ per week om alle bagage in te lopen Heb bewijzen via sms en mail dat ik vragen stel rond herstelling en dergelijke , mag deze vrouw ongeacht haar hoge functie en meer kapitaal ons zo behandelen ? Ik wil niet nog meer problemen op mijn dak, psychisch en fysisch kan ik dit niet meer aan Ik worstel met het feit dat ik niks meer kan , geen dromen , geen plannen en dan krijg ik te horen dat ik niks voorstel .... Wat loop ik hier nog te doen???? Bedankt voor uw kostbare tijd en moeite; met beleefde groet. M