tuinaannemer komt overeenkomst niet na

w00ha
Topic Starter

tuinaannemer komt overeenkomst niet na

#1 , 03 jun 2009 10:28

Dag allemaal,

Zoals de meeste die hier 'n vraag stellen zit ik nu ook met 'n probleem.
Ik zal het zo kort mogelijk proberen te formuleren.

'n maand geleden heb ik met de Hr PK(de aannemer) een prijsofferte getekend voor het heraanleggen van 'n Talud.
de duurtijd zou ~ 7 werkdagen zijn.
Er werd 'n voorschot van 1/3 gevraagd. Blijkt bij de meeste offertes van toepassing.
een definitieve einddatum (of deadline) stond er niet op vermeld, vermits ik dacht, dat het voor de zomer zou gebeuren en liefst in het plantseizoen....mei, ten laatste juni.

Ter info, mijn rol bestaat hierin , als syndicus dat die opdracht eerst werd goedgekeurd door de voorzitter van de VME voor ik ondertekende.

2 dagen later,
PK begint met 2 man zeer gedreven de onderkant zuiver te maken, ik verschoot er echt van...de bovenkant werd dan ivm het kraanbereik worden afgewerkt.
nu zijn we al 'n maand verder, maar ik zie niets meer gebeuren.
-als ik hem opbel zit zijn mailbox vol....je kan dus nog geen bericht inspreken
-op zijn vast nummer neemt niemand op.
-tot 3X aan huis geweest ....er doet niemand open, terwijl de wagens voor de deur staan.
-briefje aan de voordeur gehangen...ook geen reactie.
-de buren bevestigen mij dit het dagelijkse kost is, omdat ze daar regelmatig komen informeren of die nog leeft?.
-op emails krijg ik geen antwoord.
-ben zelfs bij zijn ouders geweest om mijn situatie van hun zoon z'n activiteiten te wijzen en met mij contact op te nemen...geen reactie.
-zijn vrouw via vrienden laten aanspreken om me te contacteren...
tja, ik ben het slachtoffer van 'n oplichter.
en dan, eindelijk kreeg ik hem toch te pakken rond de 23 mei en hij verzekerde me op 26/27mei verder te werken...
ik heb uiteraard niks gezien of gehoord...we zijn nu 3 juni

Gek, maar ik ben nogtans niet naief, maar hier heb ik toch 'n inschattingsfout gemaakt....(de grootste ooit in m'n leven en ik ben er al 58)
zelf heb ik daar financieel geen nadeel bij, maar eergevoel heeft voor mij nog morele waarde, waarvoor ik wil vechten. Ik voel mij verantwoordelijk voor deze wantoestand.
Als syndicus krijg constant vragen "wat komt er nu van?"

mijn vragen:
- welke maatregelen onderneem ik voor hem terug te dwingen zijn afspraken na te komen ?
- hoe kan ik, als het vorige niet lukt, deze overeenkomst nietig verklaren, want mijn objectief was die klus dit jaar te klaren. Desnoods met iemand anders.
hij beweerd al 2000 plantjes te hebben gekocht, maar waar die staan is me 'n raadsel, vermits ik al veschillende keren bij 'm thuis ben geweest en je kan via de buren zijn achtertuin bekijken.

het voorschot is blijkbaar te klein om hiervoor een gerechtelijke procedure te starten (1150 euro).
Er is reeds voor de helft onkruid verwijdert, maar dat zijn geen onkosten voor 20 manuren. Of met andere woorden, het voorschot dekt niet, de tot nu toe geleverde prestaties. ruw geteld kom ik op 250 a 300 euro.

wat hebben we vandaag geleerd zou Piet zeggen:
"ik betaal nooit meer 'n voorschot..."

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 04 jun 2009 17:34

verzoenings poging voor de vrederechter?

Reclame

Terug naar “Archief”