De werkelijke reden lijkt me niet moeilijk te raden; althans zullen ze niet verplicht zijn TS ter wille te zijn en hebben ook geen reden voor welwillendheid jegens haar.Onze vader is al 6 maan overleden , ik en mijn zus hebben bij de bank al de formilieren al ondertekent,erfrechtopvolging , banknr , fotocopy van indentiteitskaart enz zijn in hun bezit .De bank zei dat we een seintje moesten laten voor de verdeling. Ik vraag nu mijn deel van het geld op mijn rekening te storten . De bank zegt dat we samen moeten langskomen voor de verdeling ,daar ik voltijds werk en het naar de bank rijden telkens 60 km rijden is dit niet zo gemakkelijk voor mij. En waarom nu nog eens langsgaan als alles in orde is.
Kan; m.i. zal TS van zus uitleg willen van wat ze hoorde bij de bank teneinde het in der minne eens te worden.de bank zegt dat mijn zus alles tegen houd.
Voor zover ik weet, verlangt in Nederland de bank een Verklaring van Erfrecht, zijnde een door b.v. een notaris opgestelde Lijst van erfgenamen; in Nl zou de bank, denk ik, b.v. geen genoegen nemen met alleen jullie verklaring, dat jullie de enige erfgenamen zijn; misschien is zoiets in Belgie ook vereist en ligt hier misschien een misverstand??ja, dat is zo gegaan ik heb nu de ombudsman van de bank hiervan op de hoogte gebracht .
Het lijkt er inderdaad op, dat de bank gewoon weigert om jullie opdracht uit te voeren; zelfs, als je zus zich bedacht zou hebben, ligt er m.i. nog een afspraak, die de bank m.i. niet zomaar kan negeren. Als de bank scheef zit, zou ik wettelijke rente niet vergeten.dat papier van erfrecht hebben ze samen met de overlijdingsakte.