Ik werk sinds vijf jaar als zelfstandige in een eenmanszaak. Drie jaar geleden kreeg ik problemen met een klant met als resultaat dat er nu nog ruim 100000euro achterstallige betalingen moeten binnenkomen. Minnelijke schikkingen liepen op niets uit en de zaak wordt in principe pas gepleit in 2011.
Deze achterstallen hebben geleid tot een financiële malaise waardoor ik zelf niet meer in staat ben om mijn leveranciers tijdig te betalen. Momenteel moet ikzelf zo'n 47000euro betalen, hetgeen ik niet kan.
Mijn raadsman raadde mij aan om de boeken neer te leggen en een tijdje in loondienst te gaan werken om zodanig mijn schulden te kunnen afbetalen. Bovendien zou er een kans bestaan dat de curator mij van schulden vrijpleit, aldus mijn raadsman?
Persoonlijk zie ik geen uitweg meer. Ik heb 5 jaar dag en nacht gezwoegd om een zaak uit de grond te stampen en die moet ik nu opgeven? Bestaat er een manier om me na faillisement terug als zelfstandige te vestigen. (bvba deze keer!)
Ik heb buiten het huis die ik samen met mijn vriendin een jaar geleden kocht geen eigendom. Voertuig is in leasing en werkmateriaal is te verwaarlozen naar exacte waarde. Bovendien trouwen we volgende maand en ik wil niet dat mijn woning mogelijks moet worden verkocht. Ik wil niet dat mijn toekomstige echtgenote hier mee de dupe van wordt.
Iemand een advies aub?