Geachte, mijn vader is overleden op 15/11/2017 en heeft een testament opgemaakt dat alles naar de jongste zus gaat. Wel dat we met 3 zijn valt komt het stelsel van 4/4 verdeling in aanmerking. Doch is er een betwisting en wordt er door een notaris een dading opgesteld op 16/01/2018, ziehier enkele punten (dat er na toestemming en ten titel van dading en tot slot van alle rekeningen een bedrag aan alle partijen wordt toegekend) toch krijg ik nu als oudste zus een document om de terugbetaling belastingen van mijn vader te ontvangen. Ik verwittig mijn kleinere zus en deze antwoord niet om een verdeling 1/4 wij en zij 2/4, tot op vandaag geen antwoord. Nu ontvang ik een mail van haar notaris dat ik het ganse bedrag moet terug storten, want dat het volledig aan mijn kleinste zus toekomt, terwijl er ook in de dading staat (Mits het voormelde wordt uitgevoerd verklaren partijen van elkaar nietsmeer te vorderen of te eisen hebben).
Alsook is dat tijdens de verdeling niet opgenomen in het actieve of passieve door de notaris, ben ik nu verplicht om alles terug te betalen aan mijn kleinste zus, of kunnen wij overgaan tot de normale verdeling van 1/4 voor mij en mijn broer en 2/4 voor de zus???
Met vriendelijke groeten kijk ik uit naar uw antwoord,