studentenkamer

filip12
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

studentenkamer

#1 , 06 jan 2019 12:05

Mijn zoon van 17jaar,die deeltijds onderwijs doet,zit op eigen vraag al enkele weken in een studentenkamer.
Ik ben een alleenstaande moeder en thuis was de situatie onhoudbaar,zware ruzie's,niet luisteren,zijn eigen zin doen,regelmatig niet naar school gaan,slecht rapport.Sinds hij op kot zit,is hij op school wel verbeterd maar hij heeft nog geen werk in zijn studierichting.
Zijn vader die nooit naar hem heeft omgekeken,heeft sinds enkele weken terug contact met mijn zoon.
Nooit heb ik zijn vader gevraagd de helft te betalen van onkosten voor bv:sport of schoolactiviteiten,enz.waar ik normaal recht op heb,daar hij over de allimentatie al moeilijk doet.
Nu wil hij de helft van de huur van de studentenkamer niet betalen omdat mijn zoon maar 2dagen naar school moet(stagewerk heeft hij nog niet gevonden),en er zijn genoeg verbindingen met de bus beweert hij.
Is zijn vader niet verplicht de helft te betalen?
ik alleen kan het niet betalen en mijn zoon terug naar huis laten komen,betekend weer alle dagen ruzie wat ik niet meer aankan.

Een radeloze moeder.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 06 jan 2019 12:23

Even ter aanvulling: in het deeltijds studeren/werken in het middelbaar beroepsonderwijs verdient een leerling ook een stageloon: dat varieert tussen de 400 en 600 euro per maand, afhankelijk van de sector. De vader is niet toe verplicht een studentenkot te bekostigen als er een goede verbinding met het openbaar vervoer mogelijk is. En al helemaal niet als er slechts 2 dagen per week naar school wordt gegaan. De problematiek met uw zoon is vast en zeker ernstig. Kan u overleggen met de vader dat u samen een gesprek met uw zoon voert om de krijtlijnen duidelijk te maken waarbinnen uw zoon zich moet voegen? Op die manier kunnen ook de alternatieven voorgelegd worden: Ofwel op kot verblijven, ofwel bij de moeder wonen, ofwel bij de vader. Gezien het een een studern/werkenopleiding is, verdient uw zoon minstens 400 euro per maand en kan hij dus perfect zijn inkomen ook gebruiken voor zijn kot als dat zo persé moet voor hem. Wellicht vertelt hij u niet helemaal de waarheid: want hij moest sedert (ten laatste) eind oktober al een jaarstageplaats hebben. Heeft hij dat niet, dan is hij voor de opleiding niet in orde en kan hij dat jaar waarschijnlijk ook niet eens meer slagen. Informeer u dringend bij zijn school. Er klopt iets niet en daar moet hij zijn verantwoordelijkheid voor opnemen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”