mijn man heeft verzoekschrift ontvangen voor vredegerecht: zijn ex-vriendin vraagt onderhoudsgeld voor hun dochter, die bij de moeder woont.
Mijn man is reeds maanden actief op zoek naar werk (sinds hij verblijfskaart heeft en dus mag werken) en is overal ingeschreven als werkzoekende. Nog steeds zonder succes.
mijn man is werkloos, heeft dus geen inkomen, noch recht op uitkering.
Zijn inkomsten zijn dus 0euro.
We kregen een pro-deo advocaat toegewezen en deze denk dat ze het onderhoudsgeld wel laag kan houden, maar dat hij zowieso een vast maandelijks bedrag zal moeten betalen.
Ik vind dit echter vreemd. Ik heb wel een deeltijdse baan en mijn man is dus volledig ten laste. Alle kosten zijn voor mij zolang hij geen job kan vinden.
Ook al moet hij maar een klein bedrag aan zijn ex betalen voor de dochter, dan nog valt dit ook weer ten laste van mij. Het kan toch niet de bedoeling zijn dan ik aan een vreemde onderhoudsgeld moet betalen voor mijn stiefdochter?
Waar mogen we ons aan verwachten.
Is het mogelijk geen onderhoudsgeld te moeten betalen totdat mijn man effectief een job heeft?
Daarnaast eist ze ook dat hij alle gerechtskosten/vredegerecht moet betalen. (Dit zou volgens pro deo blijkbaar niet zo zijn, maar blijft afwachten wat de uiteindelijke kosten zullen zijn)
van zodra hij een job heeft kan dit vanzelfsprekend herzien worden en wil hij met plezier betalen en het leven van zijn dochter iets aangenamer maken. maar indien ik de komende maanden ook nog onderhoudsgeld en de gerechtskosten moet betalen voor zijn dochter aan zijn ex-vriendin, wordt de financiële put voor mij enkel maar dieper.
Kan men iemand zonder inkomen of recht op uitkering toch onderhoudsgeld laten betalen?