Huurwaarborg Korfina

Fruitcake
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg Korfina

#1 , 14 jan 2019 22:31

Wat zijn de ervaringen met Korfina? Wij wachten nu al 2 maanden op de teruggave van onze huurwaarborg.

Dat is overigens 1800 euro. We hebben al aangetekende brieven gestuurd, maar we krijgen geen reactie van Korfina.

Hebben mensen dit al eerder ervaren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 14 jan 2019 22:36

Ik heb keer met Korfina gewerkt.
Dat ging vlot, maar ze moeten wel het akkoord van beide partijen hebben vooraleer ze iets vrijgeven.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Fruitcake
Topic Starter

#3 , 14 jan 2019 23:04

Ik heb keer met Korfina gewerkt.
Dat ging vlot, maar ze moeten wel het akkoord van beide partijen hebben vooraleer ze iets vrijgeven.
Wij hebben het in perfecte staat achtergelaten, de verhuurders beweren althans dat ze door hebben gegeven dat de volledige huurwaarborg gestort mag worden.

Reclame

CityBird

#4 , 15 jan 2019 04:26

Zijn de handtekeningen bij intrede (exact) hetzelfde als bij uitrede? Korfina kan inderdaad wel eens aan de langzame kant zijn. Opbellen en vragen of er een probleem is en wanneer je het geld mag verwachten.

Blaatpraat

#5 , 15 jan 2019 08:11

En hoe hebben de verhuurders dit doorgegeven?
Mijn enige ervaring met Korfina was dat ze dit inderdaad snel terugbetalen, maar toen heb ik wel de documenten gefaxt naar hun (3 jaar geleden was dit).

Markje

#6 , 15 jan 2019 11:25

Het is een smerige tactiek in de immo wereld om klanten huurders hun huurwaarborg op een korfina rekening te plaatsen. De enige die er beter van word is het immo kantoor en niet de klant.

Terug naar “Huren”