Art. 442bis.(ingevoegd bij <W 1998-10-30/34, art. 2, Inwerkingtreding : 27-12-1998>) Hij die een persoon heeft belaagd terwijl hij wist of had moeten weten dat hij door zijn gedrag de rust van die bewuste persoon ernstig zou verstoren, wordt gestraft met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van vijftig [euro] tot driehonderd [euro] of met een van die straffen alleen.
[1 Ingeval de feiten bedoeld in het eerste lid worden gepleegd ten nadele van een persoon van wie de kwetsbare toestand ten gevolge van de leeftijd, zwangerschap, een ziekte dan wel een lichamelijk of geestelijk gebrek of onvolwaardigheid, duidelijk was of de dader bekend was, wordt de minimumstraf voorzien in het eerste lid verdubbeld.]1
Ik zal geen twee weken in de gevangenis zitten hoor. Als het zo is en een zware boete zou hebben. Kost me een ticket naar een land die niet uitlevering doet. Me mss 150€.Echt? Is dit een serieuze opmerking of eerder sarcastisch?Dan verhuis ik naar het buitenland, waar het land geen uitlevering doet met België.
Je zal toch al een eindje moeten gaan om zo een land te vinden. Met die beperkte financiële middelen zal dat moeilijk zijn.
Kan zijn dat ik geen straf krijg ook natuurlijk.Ik denk niet dat het de taak is van dit forum om criminelen die er enkel op uit zijn om hun terechte straf te ontlopen, juridische hulp van welke aard dan ook, te verlenen.
Deze kerel mag al blij zijn dat hij in een land als Belgie met fluwelen handschoenen wordt aangepakt.
Oppakken, aan de schandpaal op de grote markt. Daarna 100 zweepslagen en tot slot vierendelen lijkt me een gepaste straf ...