Stroompanne op het werk

Jan84
Topic Starter

Stroompanne op het werk

#1 , 24 jun 2009 08:55

Gisteren was er een stroompanne bij ons op het werk. Aangezien ik in een internetbedrijf werk, kon niemand verder werken zonder zijn/haar pc. We kregen dus te horen dat we naar huis mochten vertrekken (ongeveer anderhalf uur voor onze 8u erop zat), want de panne zou zeker niet binnen anderhalf uur hersteld zijn.

Vandaag heeft iedereen echter een mailtje ontvangen dat we vrijdag de te kort gepresteerde uren van gisteren, vrijdag moeten inhalen.

Kan dat zomaar?

Hier is toch sprake van een soort overmacht? De bedrijfsleider heeft ons zelf naar huis gestuurd, zonder er melding van te maken dat we die uren zou den moeten inhalen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 24 jun 2009 13:00

Haha, dat is wel een grapjas, die baas. Het zou me verbazen als dat zomaar zou kunnen, maar ik ben geen jurist en heb hier geen kaas van gegeten. Hopelijk krijg je snel een sluitend antwoord.

paling

#3 , 26 jun 2009 01:33

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 03:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

j.demoor

#4 , 26 jun 2009 10:20

“Art.20.De werkgever is verplicht :1° de werknemer te doen arbeiden op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

‘Loon is de tegenprestatie van de arbeid die ten uitvoer van een arbeidsovereenkomst verricht wordt. Behoudens afwijkende wettelijke of contractuele regeling kan de werknemer geen aanspraak maken op loon voor de periode gedurende welke hij,zelfs door toedoen van de werkgever,geen arbeid heeft verricht(Cass. 24 december 1979,R.W.1980-81,410).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”