afbreken contract schrijnwerkerij

ld
Topic Starter

afbreken contract schrijnwerkerij

#1 , 13 jun 2006 16:16

hoi,
aangezien wij eerst onze garage betrekken hebben we reeds een raam en deur geplaatst gekregen van het bedrijf. dit vond plaats in november. nu hebben we bij hen ook al een contract afgesloten voor de rest van de ramen en deuren in onze nieuwbouw. reeds sinds november hebben wij el verschillende malen contact opgenomen omdat de deur scheef hangt. elke keer het anytwoord: ik stuur "de mannen" langs als ze in de buurt zijn. nu is het ook nog zo dat als de zon op de deur staat het slot verschrikkelijk klemt, dit is ook al verschillende malen gemeld. ondertussen is het zo erg dat we de sleutel (aan binnekant) nog nauwelijks op de deur kunnen steken.
we hebben niks op papier dat we al zolang op hen wachten. maar dan nog ik vermoed dat dit genoeg redenen zijn om het andere contract af te breken. nu zijn we wel van plan om een aangetekend schrijven te sturen met daarin voor hen een termijn van 14dagen om langs te komen.
toch doen we liever geen zaken meer met hen.
hoe kan ik dit contract tenietdoen zonder de forfait van 30% te moeten betalen (de fabricage is nog lang niet gestart)???

mvg,ld

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 13 jun 2006 18:35

hoi,
aangezien wij eerst onze garage betrekken hebben we reeds een raam en deur geplaatst gekregen van het bedrijf. dit vond plaats in november. nu hebben we bij hen ook al een contract afgesloten voor de rest van de ramen en deuren in onze nieuwbouw. reeds sinds november hebben wij el verschillende malen contact opgenomen omdat de deur scheef hangt. elke keer het anytwoord: ik stuur "de mannen" langs als ze in de buurt zijn. nu is het ook nog zo dat als de zon op de deur staat het slot verschrikkelijk klemt, dit is ook al verschillende malen gemeld. ondertussen is het zo erg dat we de sleutel (aan binnekant) nog nauwelijks op de deur kunnen steken.
we hebben niks op papier dat we al zolang op hen wachten. maar dan nog ik vermoed dat dit genoeg redenen zijn om het andere contract af te breken. nu zijn we wel van plan om een aangetekend schrijven te sturen met daarin voor hen een termijn van 14dagen om langs te komen.
mijns inziens kan u het contract buitengerechtelijk ontbinden (art 1184 burg wetb).

U stelt hen in gebreke voor de slechte dienstverlening en verwijst naar het aangetaste vertrouwen(beschrijf heel uw verhaal en al de keren dat u hem contacteerde liefst met datum). De rechter kan eventueel (als er een rechtszaak van komt) de ernst van uw opzeg controleren met de feiten. Zoals u het stelt is hij wschl nog niet bezig met de fabricatie van de andere ramen. M.i. kan hij die 30% om diverse redenen niet vragen, maar daarvoor zou men het contract moeten zien. Iemand bevestiging?

mvg,ld

Reclame

Terug naar “Archief”