#2 , 02 mar 2019 09:38
Die PB zijn voor een immo meestal gewoon een middel om de huurders nog meer geld af te snoepen. Ikzelf verhuur meerdere appartementen, en maak mijn PB zelf. OK de eerste maal is het veel werk, maar voor latere huurders is het gewoon copy-past werk, met enkel een paar aanpassingen van datum, naam en aanpassen van de gebreken of veranderingen. Meestal amper 5 minuten werk.
Ik maak mijn PB voordat ik verhuur. Bij akkoord geeft ik de huurder een copy van deze PB en geef hem 14 dagen om ze na te kijken en eventueel opmerkingen te maken. Eens die periode voorbij , zonder opmerkingen, is de PB definitief en aanvaard. Als dat vermeld staat in de huurovereenkomst hoef de huurder ze zelfs niet eens meer te ondertekenen. Heb reeds een zaak tegen een huurder zo gewonnen, die voor de VR had aangehaald dat er eenvoudigweg geen ingaande plaatsbeschrijving was opgemaakt terwijl hij bij de ondertekening van de huurovereenkomst ook dat specifieke art. van de PB had geparafeerd.
Ik reken voor de PB amper 25 € aan de huurder aan voor kost van papier (7 blz recto-verso) en printerinkt.
Dat is zo ongeveer de kostprijs voor de immo ook.