Startkapitaal bvba

Oskar
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Startkapitaal bvba

#1 , 04 mar 2019 12:21

Graag volgende info.
Ik ben destijds gestart met een bvba. Het startkapitaal heb ik gekregen van mijn vader. Kan dit een probleem opleveren? Vermits er momenteel een ruzie is tussen mij en mijn broer.....Het startkapitaal was 18.500 euro en werd nooit als schenking gecatalogeerd. Mijn vader heeft dit bedrag op mijn zichtrekening gestort en dit bedrag heb ik integraal gebruikt voor de volstorting van het startkapitaal van mijn bvba.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45

#2 , 04 mar 2019 20:43

Als je vader nog leeft heeft je broer daar op dit moment nog geen zaken mee. Enkel je vader kan terugbetaling vragen of schenking doen.

asperger

#3 , 04 mar 2019 20:55

De aap komt eerst uit de mouw na overlijden van jullie vader.
Uw broer kan dan inbreng van de gift eisen in de nalatenschap alvorens te verdelen.
Ingeval van betwisting moet uw broer aantonen dat er een gift was.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”