Beste,
Ik ben gescheiden van 9 januari 2018. Daar het een vechtscheiding is zitten wij in een vereffeningsperiode waarbij een notaris de vereffening moet regelen.
Het proces verbaal hieromtrent is opgesteld en zitten nu in de periode dat de wij onze eisen kenbaar moeten maken aan de notaris voor 15 maart 2019.
Terwijl deze procedure bezig is hebben we ons huis verkocht en is dit notarieel beschreven verleden week. Mijn ex weigert de verdeling of een gedeelte van het geld van het huis al te verdelen. Ik heb een gedeelte gevraagd maar ze weigert dit. Het geld staat nu op de rekening van de notaris en kan manier van spreken daar nog jaren staan. Er is totaal geen reden om het te laten staan daar ik van dit geld niets meer moet afstaan aan mijn ex, integendeel zelfs.
Mijn vraag is: kan dit zomaar dat mijn ex neen zegt en dat de notaris mij geen geld mag geven? Kan ik dit ergens aanvechten? Wat kan ik doen om alsnog mijn geld te kunnen krijgen? Is dit wel wettelijk? Bestaat er een wet om dit te kunnen omzeilen?
Ik ben niet gelukkig met deze situatie omdat ik denk dat de vereffening via de rechtbank zal moeten besloten worden en dit nog jaren kan aanslepen.
Graag een antwoord.
Vriendelijke groeten,
Jean