Hallo allemaal.
Dit forum toevallig ontdekt en graag zou ik er gebruik willen van maken voor het volgende. Mijn moeder is onlangs opgenomen na een val, daardoor is haar dementie zodanig toegenomen dat ze zelf geen beslissingen kan nemen. Mijn zus en ik hebben dan voorlopige bewindvoering aangevraagt op naam van mijn zus, die werdt op een nogal onvriendelijke manier geweigert door de vrederechter, waarop hij besloot een advocaat aan te stellen als bewindvoerder. Ik ben vertrouwenspersoon. De volgende stap die de vrederechter wil nemen is buiten onze wil om het huis verkopen omdat er herstellingen moeten gebeuren voor het kan verhuurd worden. gelukkig zijn de meubels te weinig waard om een opkoper te laten komen anders waren we die ook al kwijt. Zelfs eventuele erfstukken zouden dan verkocht worden. Men wilde met de nieuwe hervorming van Luc Goutry op 30/5/2003 het menselijker maken, maar wij ervaren het alleen maar als zeer onpersoonlijk en vooral maken dat er veel geld belegd kan worden zodat er verder geen werk aan is en toch veel verdient kan worden. Wat kan hieraan gedaan worden, met name kunnen we tegen beslissingen van de vrederechter in beroep gaan? Zijn er nog mensen die zulke nare ervaring hebben met voorlopige bewindvoering? Kortom het gerecht is gelijk voor iedereen maar de rechter beslist.
Dank voor alle tips.