ik heb begin deze week een verplichte tbc test ondergaan georganiseerd op en door het werk, nu is de uitslag positief en moet ik naar de huisarts en moet ik daar een brief krijgen om foto's te laten nemen, nu is mijn vraag,
wie moet dat betalen ? volgens mijn werkgever moet ik alles betalen, huisarts, foto's ...
is dit wel correct ? ik dacht dat als er een dokter naar het werk komt , de tbc prik geeft en dan terugkomt om het resultaat af te lezen dat die dan eigenlijk wel kan een verwijsbrief opmaken om foto's te laten nemen of ben ik dan zo verkeerd ? en is het niet zo dat je normaal 1 keer per jaar recht hebt om gratis foto's te nemen bij positieve tbc prik ? of bij opvolging hiervan want éénmaal je positief test blijf je altijd positief testen en word die prik niet meer gegeven maar moet je dan jaarlijks foto's laten nemen, heb al met paar mensen hierover gesproken en die moeten dat zelf nooit betalen, is telkens hun werk die dit betaalt ... ikzelf werk in een rusthuis als poetsvrouw !
alvast bedankt