Hij komt thuis zet de wagen op een parkeerplaats mindervaliden, legt zijn vrouw haar kaart op dashboard en gaat naar binnen.
Na een uurke of langer komt hij buiten soms rijdt hij alleen weg of stapt een eind verder zijn vrouw in de wagen, want de parkeerplaats is niet voor zijn deur.
Dat is dus misbruik van de kaart
Juist, maar daar doet de politie dus niks aan.
Hier is nog een buur die de kaart van zijn moeder gebruikt, die zit nooit in de auto, heb die moeder nog nooit gezien. Woont elders anders.
Had die buur erop aangesproken en die lacte me vierkant uit en zei bel maar politie die doen daar niks aan.
Heb toen naar de politie voor gebeld en kreeg als uitleg dat er een geldige kaart lag het voor hun in orde is. De buur had nog gelijk ook.
Heb dan verder gevraagd en de uitleg was dat ze daar geen controle op kunnen uitoefenen want de overtreding moet op heterdaad vastgesteld worden.
Dus de kans is nihil.
Trouwens ik zelf ben nog nooit gecontroleerd geworden of ik ten eerste de kaarthouder was.
Trouwens parkeerders zonder kaart nog nooit controle van gezien door politie, hier dan wel te verstaan.
Als ik dan thuiskom en geen enkele parkeerplaats vind binnen de loopafstand bel ik soms politie en dan begint de zever.
Of ik echt niet een parkeerplaats vind.
Dan komt politie wel snel binnen het half uur en dan gaan ze zoeken of het een buurtbewoner is.
Wachten dan nog een tijdje of de bestuurder niet komt opdagen en schrijven een boete uit.
En dan mag ik alsnog een parkeerplaats elders gaan zoeken.
Want wegslepen doen ze niet.
Zo heeft er hier een wagen gestaan 4 dagen, ok die heeft een boete, maar ben ik vet mee.
Maw ik bel de politie niet meer.