Normaal hebben wij enkel tijdens mijn zomerverlof samen vakantie. Maar nu heeft mijn vriendin haar werkgever beslist om de apotheek te verbouwen en dit gebeurt twee weken na het bouwverlof en zal 4 weken duren. Ondanks het feit dat mijn vriendin al van voor er sprake was van de verbouwingswerken (mondeling) gevraagd had om samen met mij verlof te kunnen nemen verplicht haar werkgever haar nu om al haar verlofdagen op te nemen gedurende de verbouwingswerken.
in haar arbeidscontract staat dat verlof bepaald wordt in onderling overleg, maar het overleg in deze situatie ontgaat ons een beetje

De werkgever stelt wel voor om gedurende mijn verlof nog drie weken verlof zonder wedde te nemen (wat wij gezien onze financieële situatie niet kunnen) of om die drie weken samen te nemen en deze vervolgens in te halen. Mijn vriendin werkt normaal gezien op maa, din, woe & vrij 8 uur en op zaterdag 3.5uur daarboven werkt ze een donderdag per maand en nog een donderdag per semister 8uur om aan een fulltime te komen.
Het inhalen zou in feite erop neer komen dat ze een op twee weken een donderdag zou moeten werken. dus 43.5uur/week (reken daar nog eens de verloren middagpauze en de verplaatsing woon-werk en je zit aan bijna70u/week die ze aan haar werk spendeert)
kan dit zomaar, kan een werkgever zowieso iemand verplichten om alle verlofdagen na elkaar op te nemen. Bestaat hier een legale weg uit of moeten wij gewoon braaf ja knikken en ons laten beroven van onze levenskwaliteit.