glasbreuk door maaiwerken buur

rivale
Topic Starter

glasbreuk door maaiwerken buur

#1 , 23 jul 2009 08:54

Bij maaiwerken met een cirkel-boomgaardmaaier op het braakliggend grasland heeft mijn woning in opbouw glasbreuk opgelopen.
Een steentje werd weggekeild en knalde op 2m hoogte in het glasraam, met het gevolg: een gat erin en buitenglas gebroken.

's anderendaags werd de schade door mij vastgesteld en ging ik bij de persoon dewelke de maaiwerken uitvoerde langs,
- hij wil géén aangifte doen bij zijn verzekering (tractor of BA)
- hij is niet bereid enige vergoeding of de franchise te betalen
- als argument geeft hij aan dat het een steen was die afkomstig was van mijn bouwwerken (uitgevoerd verleden jaar), want dat er toen materialen geplaatst werden voorbij de scheidingslijn !

Wat nu ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 jul 2009 09:02

Aangifte van schade door maaiwerken buur bij uw familiale verzekering...

Hoe uw buur dat afhandelt en of hij zijn verzekering inschakelt is zijn zaak...

rivale
Topic Starter

#3 , 23 jul 2009 13:37

familiale verzekering of BA woningverzekering ?

en wat met de vrijstelling van 211 euro, hoe die recupereren ?

Reclame

Vandebos

#4 , 23 jul 2009 14:45

Het is schade door derden dus ik veronderstel familiale.

Als u uw bestek laat opmaken om in te dienen bij de verzekering en u vermeld de mogelijke franchise problemen en het exacte bedrag aan de bestekopmaker kan die daar wel een mouw aan passen... :wink:

j.demoor

#5 , 25 jul 2009 14:12

Vermits u de schadelijder bent kan u slechts aanspraak maken op de tussenkomst van de rechtsbijstand van uw familiale verzekering indien u deze bezit. Het is weinig waarschijnlijk dat uw brandverzekering deze schade dekt. Onderzoek daartoe uw polis.

“Art.1382.Elke daad van de mens, waardoor aan een ander schade wordt veroorzaakt, verplicht degene door wiens schuld de schade is ontstaan, deze te vergoeden.”(Burgerlijk Wetboek).

Indien u zich in rechte hierop beroept dan dient u fout ,schade en oorzakelijk verband tussen beide te bewijzen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”